Moderator: Redaktörer
guldfisk skrev:Laminett har i mina ögon MYCKET vackrare former än de övriga förslagen i tråden. Undrar om det går att köpa eller tillverka ett "bilnackstöd" i kontrasterande material? Som ett upp- och nedvänt U som trycks fast vid behov?
E skrev:Om man köper en dyr möbel kan man väl kosta på sig att låta en
snickare förbättra den?
Hur som helst:
En funktion som jag upplever glöms bort är de rejälare sittmöblernas
akustikförbättrande egenskaper! Alltså mycket stoppning och tyg.
Mvh E*
PS. Jag har aldrig känt ett behov av nackstöd på konserthuset. Och min
nuvarande tygsoffa måste jag sjunka ner en smula i för att få nackstöd.
E skrev:Visst är det skönt med fikapaus på konsert, men jag brukar nog resa på
mig ibland även hemmavid.
Mvh E*
hifikg skrev:. . . Fast kanske skulle man vinna på att det var ganska smalt så öronen fick fritt spelrum
Daad skrev:hifikg skrev:. . . Fast kanske skulle man vinna på att det var ganska smalt så öronen fick fritt spelrum
Fåtöljen Gyro finns i en variant som har armstöd och ett nackstöd som är ganska smalt.
hifikg skrev:Snygg transport!

hifikg skrev:Bara om den är tillverkad av Chord och kostar minst sex gånger så mycket som din
Vallejos skrev:Det blev en Bruno Mathsson Eva med överdrag. Nu ska jag börja spela in den
FBK skrev:hifikg skrev:Bara om den är tillverkad av Chord och kostar minst sex gånger så mycket som din
Javisst du vill ju ha bling bling på dina grejer...
hifikg skrev:FBK skrev:hifikg skrev:Bara om den är tillverkad av Chord och kostar minst sex gånger så mycket som din
Javisst du vill ju ha bling bling på dina grejer...
Yeah, men man får gå nära för att upptäcka blinget, he he, fast jag kanske kommer att åtgärda just det. Tänk dig att linda in Qutest i svart eltejp
FBK skrev:hifikg skrev:FBK skrev:Javisst du vill ju ha bling bling på dina grejer...
Yeah, men man får gå nära för att upptäcka blinget, he he, fast jag kanske kommer att åtgärda just det. Tänk dig att linda in Qutest i svart eltejp
Varför?Den är ju vacker... Då kan vi ju sätta stora svarta kåpor över rören också......
![]()
Frisk skrev:Vallejos skrev:Det blev en Bruno Mathsson Eva med överdrag. Nu ska jag börja spela in den
Kul! Många av Bruno Mattssons stolar som faller mig i smaken rent estetiskt! Återkoppla gärna hur den fungerar i praktiken! Jag har en Pernilla i vardagsrummet men den nyttjas tyvärr inte många timmar om året:(
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster