dynaco st-120 hmmm

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
distad

dynaco st-120 hmmm

Inläggav distad » 2024-05-30 21:36

Man har ju sett en del dynaco på beg marknaden ibland. Själv har jag inte blivit så där jätte sugen efter rör lyssning. Lite sävligt....Och sedan verkar det ofta dyrt. Men dessa har man sett ibland för sådan pengar som man kanske kan spara ihop i framtiden så därav frågan om intryck ? När jag sökte på forat så läste jag detta. regelbundet bytte trasiga 2N3055 på någon Dynaco Stereo 120 klon. Original är kanske bättre ? Och funkar de med ett vanligt icke-rörförsteg ? Det kanske är något för färgrika Lo-End filosofi ?
Psykfall med en rad diagnoser och sjukdomen MS.
Lever på samhällets botten
Ordförande i Kabeltroendes riksförbund.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Re: dynaco st-120 hmmm

Inläggav hifikg » 2024-05-30 21:41

distad skrev:Man har ju sett en del dynaco på beg marknaden ibland. Själv har jag inte blivit så där jätte sugen efter rör lyssning. Lite sävligt....Och sedan verkar det ofta dyrt. Men dessa har man sett ibland för sådan pengar som man kanske kan spara ihop i framtiden så därav frågan om intryck ? När jag sökte på forat så läste jag detta. regelbundet bytte trasiga 2N3055 på någon Dynaco Stereo 120 klon. Original är kanske bättre ? Och funkar de med ett vanligt icke-rörförsteg ?

Klart du kan leva utan rör. Lika roligt blir det förstås inte. Allt blir lite tråkigare. Mindre glöd. Utståbart. Du kommer alltid att längta och fundera. Du kommer säkert få någon fin musikupplevelse ibland även utan rör. Inte lika ofta och inte lika starka. Det du inte har saknar du inte så mycket.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
distad

Re: dynaco st-120 hmmm

Inläggav distad » 2024-05-30 21:50

hifikg skrev:
distad skrev:Man har ju sett en del dynaco på beg marknaden ibland. Själv har jag inte blivit så där jätte sugen efter rör lyssning. Lite sävligt....Och sedan verkar det ofta dyrt. Men dessa har man sett ibland för sådan pengar som man kanske kan spara ihop i framtiden så därav frågan om intryck ? När jag sökte på forat så läste jag detta. regelbundet bytte trasiga 2N3055 på någon Dynaco Stereo 120 klon. Original är kanske bättre ? Och funkar de med ett vanligt icke-rörförsteg ?

Klart du kan leva utan rör. Lika roligt blir det förstås inte. Allt blir lite tråkigare. Mindre glöd. Utståbart. Du kommer alltid att längta och fundera. Du kommer säkert få någon fin musikupplevelse ibland även utan rör. Inte lika ofta och inte lika starka. Det du inte har saknar du inte så mycket.

Märker det efter snart 3år här.... :roll: att det du inte har,saknar du inte... Om du bara visste hur mycket jag saknar en anläggning och Hemmabio. :cry: Om vi skulle vända på det, och plocka bort dina grejer "helt plötsligt" och din Fru gick bort strax innan. Då skulle du förstå hur det är. Dvs. när man lever i ett förhållande och har sin musik och film, då är livet toppen.
Psykfall med en rad diagnoser och sjukdomen MS.
Lever på samhällets botten
Ordförande i Kabeltroendes riksförbund.

Återgå till Köpråd