Moderator: Redaktörer
distad skrev:Man har ju sett en del dynaco på beg marknaden ibland. Själv har jag inte blivit så där jätte sugen efter rör lyssning. Lite sävligt....Och sedan verkar det ofta dyrt. Men dessa har man sett ibland för sådan pengar som man kanske kan spara ihop i framtiden så därav frågan om intryck ? När jag sökte på forat så läste jag detta. regelbundet bytte trasiga 2N3055 på någon Dynaco Stereo 120 klon. Original är kanske bättre ? Och funkar de med ett vanligt icke-rörförsteg ?
hifikg skrev:distad skrev:Man har ju sett en del dynaco på beg marknaden ibland. Själv har jag inte blivit så där jätte sugen efter rör lyssning. Lite sävligt....Och sedan verkar det ofta dyrt. Men dessa har man sett ibland för sådan pengar som man kanske kan spara ihop i framtiden så därav frågan om intryck ? När jag sökte på forat så läste jag detta. regelbundet bytte trasiga 2N3055 på någon Dynaco Stereo 120 klon. Original är kanske bättre ? Och funkar de med ett vanligt icke-rörförsteg ?
Klart du kan leva utan rör. Lika roligt blir det förstås inte. Allt blir lite tråkigare. Mindre glöd. Utståbart. Du kommer alltid att längta och fundera. Du kommer säkert få någon fin musikupplevelse ibland även utan rör. Inte lika ofta och inte lika starka. Det du inte har saknar du inte så mycket.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], hifikg och 21 gäster