Reparation av NAD C372 eller förslag på ny förstärkare

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
MPE

Reparation av NAD C372 eller förslag på ny förstärkare

Inläggav MPE » 2025-08-16 10:32

Någon som vet någon bra reparationsverkstad i Malmö-trakten? REHIFI har dragit ner på sin reparationsverkstad och reparerar numera bara skivspelare och högtalarelement, enligt deras hemsida. Jag behöver få elektrolytkondensatorerna utbytta i en NAD C372, och dessutom få ett annat fel åtgärdat (säkringen går direkt om man slår igång förstärkaren från standby-läget).

Jag undrar också om det är någon som fått genomfört en liknande service på en NAD C372 och vad det i så fall skulle kunna tänkas kosta. Om det blir för dyrt får jag kanske se mig om efter en ny förstärkare/slutsteg. Namn som dyker upp i huvudet som lämpliga ersättare är NAD, Rotel, Cambridge, Audiolab, TAG Mclaren. Någon som har något annat tips? Gärna begagnat och ska klara av att driva mina NHT 2.9 ordentligt.

Användarvisningsbild
MPE

Re: Reparation av NAD C372 eller förslag på ny förstärkare

Inläggav MPE » 2025-08-18 15:03

Inga tips om bra serviceverkstad i Malmö-trakten? Vet att det finns Vatansever ljud, men har förstått det som att de mest lagar musikintrument, instrumentförstärkare och liknande. Någon som har erfarenhet av dem?

Hjalmar_Branting

Re: Reparation av NAD C372 eller förslag på ny förstärkare

Inläggav Hjalmar_Branting » 2025-08-18 15:22

Skickar pm

Återgå till Köpråd