Moderator: Redaktörer
MichaelG skrev:Tack för input!
Några frågor;
Denon CD-spelare har ju ett par av er rekommenderat. Men vad menas med "PCM1792"?
Läser man HIFI-pressen får man intrycket att det skiljer relativt mycket i ljudkvalitet mellan prisvärda CD-spelare i olika prisklasser. (Prisvärda) Spelare för bortemot 20.000 kr (=klart bättre än de för 10.000 och ännu bättre än de för 5.000) når inte alls upp till ljudkvalitén på de för 50.000 kr.
Är det så här, eller är det som med kablar - om det alls finns en skillnad i ljudet så är det inte säkert att det är det dyra som är bäst?
Martin skrev:Snarare hur väl de tar alla skivor och hur bra respons det är i användarinterfacet: fjärr/knappar osv. ...
Max_Headroom skrev:Denon har en för typ 2000 spänn med PCM1792. Köp en sån, bli nöjd.
Claes7 skrev:Max_Headroom skrev:Denon har en för typ 2000 spänn med PCM1792. Köp en sån, bli nöjd.
Vilken då? kollade på deras hemsida och den enda som hade 1792 var nån värstingmodell. Hittade heller ingen på hifiklubbens hemsida. Är det nån relevant skillnad mellan 1792, 1791, 1790?
MichaelG skrev:Ps. Usch vad svårt detta är... Jag kan inte heller med att låna hem ett halvdussin CD-spelare i 2000-3000 kronorsklassen för att välja ut den bästa. Kanske skall jag helt enkelt gå till "bröderna" i Göteborg och fråga vad de rekommenderar. Deras rekommendationer har funkat bra för mig hittills.
xeizo skrev:Marantz SA-8400 är prissänkt till 5995Kr på referenceaudio just nu, beställningsvara så antagligen gäller prissänkningen hela landet vid beställning från agenturen.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 9 gäster