Moderator: Redaktörer
paa skrev:Skulle inte rekommendera bananer med oisolerade kopplingsdelar. Alldeles för stor kortslutningsrisk om dom åker ur lite grann.
Slartibartfast skrev:paa skrev:Skulle inte rekommendera bananer med oisolerade kopplingsdelar. Alldeles för stor kortslutningsrisk om dom åker ur lite grann.
Vilka rekomenderar du, så man vet vad det finns för priskklasser på isolerade... Har inte hittat någon till något bra pris (överkomligt..).
Mvh Jocke
paa skrev:Skulle inte rekommendera bananer med oisolerade kopplingsdelar. Alldeles för stor kortslutningsrisk om dom åker ur lite grann.
Beasten skrev:paa skrev:Skulle inte rekommendera bananer med oisolerade kopplingsdelar. Alldeles för stor kortslutningsrisk om dom åker ur lite grann.
finns ju krympslang.....
paa skrev:Beasten skrev:paa skrev:Skulle inte rekommendera bananer med oisolerade kopplingsdelar. Alldeles för stor kortslutningsrisk om dom åker ur lite grann.
finns ju krympslang.....
Jo, men kabeln kommer ju ut på tvären, mitt i, på Biltemas och liknande, där krympslangen ska isolera.
RogerGustavsson skrev:Biltema- och Clas Ohlson-bananerna tycker jag inte om, alldeles för många kontaktövergångar. Multi Contacts bananer i ett stycke är både billiga och sitter ordentligt, ska lödas dock. Var ett gruppköp av sådana tidigare här på forumet.
Naqref™ skrev:Skulle nog säga Svalanders oxå. Få delar och färre övergångar. Måste lödas (vilket ger färre oxidationspunkter). Billiga och bra!
Maarten skrev:RogerGustavsson skrev:Biltema- och Clas Ohlson-bananerna tycker jag inte om, alldeles för många kontaktövergångar. Multi Contacts bananer i ett stycke är både billiga och sitter ordentligt, ska lödas dock. Var ett gruppköp av sådana tidigare här på forumet.
Du Roger, - vet du om dessa Multi Contacts bananer kan köpas i Sverige? Tror nämligen att det är dessa jag har (köpte av Hans A) och jag är väldgt nöjd. Annars får man väl dra ihop nåt gruppköp..
Wolfie skrev:Skaffade själv just knivbanankontakter från Elfa (samma som Ino
säljer, men jag orkade inte skicka pengar i kuvert).
De måste vara de absolut enklaste kontakterna att ansluta till
kablar, och de verkar sitta rätt bra också![]()
De är ju dock inte förgyllda, men det vettefasiken om det spelar
någon roll (de är förnicklade).
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster