Beställa från utlandet

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Christer

Beställa från utlandet

Inläggav Christer » 2005-04-19 20:26

Vet någon var och hur man beställer från t.ex Kina eller Japan? Jag hittar inga sidor där man kan göra det. I alla fall inga som är på andra språk än japanska.

Jag vill köpa en HD-mp3-spelare, Iriver H340. Problemet är att det är så svindyrt i Sverige. I USA är det mer rimliga priser, ungefär hälften av vad det kostar här.

Det jävliga är bara det att amerikanerna inte skickar saker till andra länder än inom sitt eget. Detta gäller elektronik. Man får dock åka dit, köpa varan och åka hem med den. Det har med garantin att göra.

Beställa från England är ingen idé, samma priser där som här. Det skulle bli en förlust i så fall.

Då tänkte jag att man kanske kan beställa från Japan. Där är priserna ungefär som i USA, aningen dyrare. Frakten går nog på en 2-300 kr. Problemet väl att garantin kanske inte gäller. Jag gillar att leva farligt.

Men det är inte det som är frågan. Utan:

Är det någon som vet var och hur man kan beställa från Kina eller Japan?

Användarvisningsbild
ryst

Inläggav ryst » 2005-04-19 23:16

Kolla på http://www.pricejapan.com ,en polare köpte sin proj där och det gick smärtfritt.

Återgå till Köpråd