någon som kan tipsa i fråga om cd-spelare

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
X-ray

någon som kan tipsa i fråga om cd-spelare

Inläggav X-ray » 2005-06-30 09:55

Jag har noterat de trådar som redan finns angående köpråd av cd-spelare, men jag har en annan undring. Jag har en minst sagt väldigt gammal cd-spelare idag, typ kanske äldre än vissa av forumets deltagare, dock en "16-bitare". Jag är inte värst insatt i dagens moderna spelare. Äntligen frågan : om jag köper en billig ca 2 tkr spelare med minst 20 bitar, gör jag en bra uppgradering eller måste jag lägga på till snäppet över? vad tycker ni. Föresten ingen som vill bli av med en spelare som motsvarar mitt behov.

/ T
Let it in and let it out

Användarvisningsbild
Alexi

Inläggav Alexi » 2005-06-30 12:18

cd-spelarn är det sista du behöver byta ut. Men är du nöjd med resten av kedjan, så kan det vara värt att låna hem och prova någon <1kkr DVD spelare tex.
Var med och grundade Faktiskt.se, men är inte involverad i nya .io

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2005-06-30 12:41

Denon har billiga CD-spelar för ca 2000kr. Fina, äkta mulitbit DACar. Skulle kunna tänka mig att köpa en sådan själv, men köpte istället en denon för studiobruk (multibitare även den), eftersom konsumentspelarna inte har dom knappar på fronten som jag vill ha. Dyrt, men vad fan...
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
X-ray

Inläggav X-ray » 2005-06-30 12:42

Tack för svar Alexi. Hmmm, trodde nog att den var viktigare. Ska prova med DVD:n som står under tv:n. Har provat tidigare med DVD:n, tyckte då att jag kunde ana en liten skillnad på vissa ljudåtergivningar. Men inte så mycket att jag genast fick tanken att byta till DVD: spelaren för detta ärende. Har joxat lite med filter och lådor sedan det beskrivna testet. Är fortfarande skakad jag ville så gärna byta ut "der alte".

/ T
Let it in and let it out

Användarvisningsbild
Ranefjord
Lillhövdingen/redaktör

Inläggav Ranefjord » 2005-06-30 12:46

Det beror ju givetvis på, men jag tycker källan är precis lika viktigt som allt annat.
Glöm inte #faktiskt.se @ quakenet :). IRC är ju trots allt IRC.

Användarvisningsbild
X-ray

Inläggav X-ray » 2005-06-30 12:46

Tack max för återkoppling, tänkte du på denna : DENON DCD-485 CD-spelare. Och om den är ok vad tycker du om CAMBRIDGE Azur 340C CD-spelare. Har funderat lite på Cambridge men vet inte så mkt om just detta märke.

/ T
Let it in and let it out

Användarvisningsbild
X-ray

Inläggav X-ray » 2005-06-30 12:52

Källan borde vara viktig, eller? Men om man tänker såhär ; gammal elektronik borde väl i fallet med cd-spelare vara lite stenålder jämfört med dagens. Har inte elektroniken utvecklats på >20 år? Samt även mekaniken förståss / laser osv.

/ T
Let it in and let it out

Användarvisningsbild
Ranefjord
Lillhövdingen/redaktör

Inläggav Ranefjord » 2005-06-30 12:57

Det krävs ju bra grejor rätt igenom för att man ska kunna höra de där delikata skillnaderna som olika källor gör. Det är nog då de små hiiffii-skillnaderna blir så viktiga. :) För det är ju det lilla som gör det stora liksom. 8)
Glöm inte #faktiskt.se @ quakenet :). IRC är ju trots allt IRC.

Användarvisningsbild
X-ray

Inläggav X-ray » 2005-06-30 13:11

Så sant, det kan räcka med att ett lekfullt/tafatt anslag på en mellanpuka helt plötsligt "hörs" och även kan "ses".

/ T
Let it in and let it out

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2005-06-30 15:42

X-ray skrev:Tack max för återkoppling, tänkte du på denna : DENON DCD-485 CD-spelare. Och om den är ok vad tycker du om CAMBRIDGE Azur 340C CD-spelare. Har funderat lite på Cambridge men vet inte så mkt om just detta märke.

/ T

Ja, just den Denon-spelaren. Cambridgen känner jag inte till något om.
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Återgå till Köpråd