Hörlursförstärkare passande Hfiman 400i

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

satsvear

Hörlursförstärkare passande Hfiman 400i

Inläggav satsvear » 2015-12-25 22:20

Köpte mig en egen julklapp och valet föll på ett par nya lurar, Hifiman 400i. De drivs just nu med en pro ject headbox 2 och som jag visste känns det som den inte riktigt räcker till. Lurarna är ju som de flesta känner till magnestater och vill ju ha lite mer kraft. Jag skulle vilja ha förslag någon ny att köpa, då CSN strular för mig just nu hoppas jag kunna hitta till hyfsat pris helst under 3000kr. Beg och dylikt är intressant.

Källa brukar vara vinyl och ibland min Primare cd31, jag är därför inte ute efter någon dac.
De 3 jag kollat närmare på själv är:

Objective2 http://www.headnhifi.com/amplifiers/O2- ... -amplifier
Älskar iden men att någon gubbe har byggt ihop en egen maskin som han "delar" ut gratis. Är osäker på att de har tillräcklig kraft.

Shiit Audio http://schiit.com/products/vali-2 Tror att en vali2 ska räcka: Shiit verkar ju överlag ha ordentligt med kraft i sina lurförstärkare ända problemet jag ser är väl frakt och tull.

Heed Audio Canamp http://www.ljudmakarn.se/view.asp?art_id=1449&menu=1 fick rekomenndationen av Ljudmakarn. Har Heed Audios riia och är väldigt nöjd med det. Dock skulle snålvargen vilja komma billigare undan.

Tar gärna emot förslag på både bättre och sämre sidan.

Användarvisningsbild
distad

Re: Hörlursförstärkare passande Hfiman 400i

Inläggav distad » 2015-12-25 22:40

Psykfall med en rad diagnoser och sjukdomen MS.
Lever på samhällets botten
Ordförande i Kabeltroendes riksförbund.

satsvear

Inläggav satsvear » 2015-12-25 23:08

Den verkar ju vara populär, något särskilt eftersom du just rekommenderar den? Någon som har en aning hur den står sig mot de ovanstående?

Användarvisningsbild
forzell

Inläggav forzell » 2015-12-25 23:36

Objective2 har jag en hemma. vet inte om min är felbyggd?, men något krut i den verkar det inte vara i den. Tycker telefonen spelar lika starkt. Men som sagt mitt omdöme är med en reservation att den kan vara felbyggd.

satsvear

Inläggav satsvear » 2015-12-26 12:22

forzell skrev:Objective2 har jag en hemma. vet inte om min är felbyggd?, men något krut i den verkar det inte vara i den. Tycker telefonen spelar lika starkt. Men som sagt mitt omdöme är med en reservation att den kan vara felbyggd.

Som sagt alla tips är välkommna! Hittade ett par ifi micro ican som länkades ovan på hifimagasinet. Ägaren var tyvärr på jullov men blir en provlyssning när han kommer hem. Så just nu känns det som kort nr 1. Fast överdrivet med kraft a la shiit känns inte helt fel heller....

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2015-12-26 15:07

satsvear skrev:Den verkar ju vara populär, något särskilt eftersom du just rekommenderar den? Någon som har en aning hur den står sig mot de ovanstående?

Lyssnade på den med ett par Hifiman lurar (minns inte vilka) på mässa och det var bra jämfört emot annat som man lyssnade på då. Kan säga att jag gillar inte AKG lurar som i mina öron är tunna och spretiga så får du en mini-bild av vad jag gillar. Har läst att många tycker att iFi överlag drar en aning mot det fylliga.
Psykfall med en rad diagnoser och sjukdomen MS.
Lever på samhällets botten
Ordförande i Kabeltroendes riksförbund.

satsvear

Inläggav satsvear » 2015-12-26 17:06

FBK, tackar för svar! Extra tack oxå för du visa lite av din smak. Har själv hört de gamla 400 tillsammans med ifi men vid det tillfället var jag väldigt ringrostig okoncentread och igentligen hade nog vad som helst låtit väldigt bra, därför vill jag inte referara till mig själv.

Kommer att provlyssna dem efter nyår och gillar jag vad jag har blir det köp!

Användarvisningsbild
Chopha

Inläggav Chopha » 2016-02-08 13:13

Tjenare, blev det något Ifi iCan micro? :)
Är själv intresserad av en iom dess 3D "x-feed".
"There's all kinds of other ways to do this so I'm just gonna leave that all in the same level and for an, uhm, other people to decide what's more difficult" -T. Hawk
/Kåffa
Kontrollrummet

Återgå till Köpråd