Basarna tas ut via sub-out till Behringer A500.
Dator/appleTV--->nanoAVR--->Receicer--->Högtalare.
Receivern kör jag i pure direct. Den är väl säkert inte mycket att hänga i granen men har inte jämfört med något annat så jag vet egentligen inte hur bra den inbyggda förstärkaren är.
Det jag skulle vilja göra är att köra topparna till separat slutsteg. Jag vet som sagt inte hur begränsande min gamla Pioneer är. Hur mycket kan jag vinna på att uppgradera? Talk me into it
Så nu mina veligheter.
Alternativ 1 är att kanske bygga en Najda, köra HDMI/PCM splitter där jag delar av ljudet till Najdan och använder den som försteg.
Alternativ 2 är att ha kvar nanoAVR och att uppgradera hemmabioreceivern till något bättre som har pre-out så jag kan komplettera med slutsteg.
I detta alternativ så är det lite frågan vilken receiver jag skall välja (kan tänka mig köra den med inbyggda slutsteg i början). Marantz verkar ok? Det nya SR6010 ser fin ut men kostar lite mycket om jag bara skall köra den som försteg.
Alternativ 3 kanske hade varit att köra CR80 men då måste jag ändå komplettera med något försteg/slutsteg.
Alternativ 4 Bestämma mig att nanoAVR+Pajjan är "good enough" och strunta i att uppgradera?
Är det någon som sitter på något trevligt slutsteg att driva topparna med?
Jag efterlyser också lite intryck av nöjda Najda-ägare och ideer och infallsvinklar på mina tankar.