Andersson MIA 2.0

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Glasmannen

Andersson MIA 2.0

Inläggav Glasmannen » 2016-04-26 21:52

Hej ngn som testat dena lilla mackapär? https://www.netonnet.se/art/ljudbild/hi ... 9762.9168/
Tänkte köra mina Junior som kökshögtalare och antingen gå på Brik:s variant med en blåtandsadapter eller kanske denna MIA kan va något? Mvh

Användarvisningsbild
Evil_Homer

Re: Andersson MIA 2.0

Inläggav Evil_Homer » 2016-04-26 21:55

Utan att ha testat eller ens sett denna apparaten irl så vågar jag mig på att säga, skit i detta!
Andersson är riktig plastaskit som rasar ihop snabbare än du trodde var möjligt.
Onkyo 5007. JBL 3632. Crown CDi 1000

Användarvisningsbild
Fostex

Inläggav Fostex » 2016-04-26 22:28

Jag tror inte att man ska generalisera så även om det är ett budgetmärke. Det lär ju vara så att t.ex. "Andersson" köper in produkter från olika tillverkare, så även om deras TV-apparater och surroundsystem är skrot behöver inte denna pryl vara det.

Här finns t.ex. en "Sonic River" som påminner en hel del om den nämnda förstärkaren. Liknande grejer har tidigare visat sig vara riktigt prisvärda, t.ex. Sonic Impact T-amp.

http://www.ebay.com/itm/Bluetooth-Recei ... 1975727987

Testa säger jag! Netonnet har ångerrätt. :)

Edit: Detta verkar vara huvudproducenten: https://www.alibaba.com/product-detail/ ... 68842.html
Mycket kul - lite tid
Medverkar i LTS styrelse och tekniksektion

Användarvisningsbild
Glasmannen

Inläggav Glasmannen » 2016-04-27 06:02

[quote="Fostex"]Jag tror inte att man ska generalisera så även om det är ett budgetmärke. Det lär ju vara så att t.ex. "Andersson" köper in produkter från olika tillverkare, så även om deras TV-apparater och surroundsystem är skrot behöver inte denna pryl vara det.

Här finns t.ex. en "Sonic River" som påminner en hel del om den nämnda förstärkaren. Liknande grejer har tidigare visat sig vara riktigt prisvärda, t.ex. Sonic Impact T-amp.

http://www.ebay.com/itm/Bluetooth-Recei ... 1975727987

Testa säger jag! Netonnet har ångerrätt. :)

Menar du att man kan testa den och lämna tillbaka om man inte är nöjd? Mvh

Användarvisningsbild
Fostex

Inläggav Fostex » 2016-04-27 09:30

Ja, så fungerar ångerrätten hos de flesta stora företag, och även här enligt vad jag kan utläsa av punkt 6:
https://www.netonnet.se/Content/Conditi ... OfPurchase
Mycket kul - lite tid
Medverkar i LTS styrelse och tekniksektion

Användarvisningsbild
Evil_Homer

Inläggav Evil_Homer » 2016-04-27 11:41

Vi har Andersson mp3-spelare på jobbet, dessa är skräp, vi har tv-apparater med inbyggd dvd-spelare dessa är skräp och externa dvd-spelare kommer installeras pga detta.
Gissa vilket märke som köpts in, jag kan återkomma om ett par månader och berätta att dom snart kommer få ersättas med något annat märke som fungerar bättre.

JAG hade inte köpt Andersson just för att det är enklast möjliga komponenter som strax kommer att ge sig, mitt råd är att köpa något annat beprövat som inte har ett pissdåligt rykte.

Att pröva en månad gör ju varken till eller från, den perioden vore väl själva fan om sakerna inte håller.
Onkyo 5007. JBL 3632. Crown CDi 1000

Användarvisningsbild
Kalejdokom
ARTist

Inläggav Kalejdokom » 2016-04-27 15:41

Jag har ett fodral från Andersson till min surfplatta. Det har fungerat felfritt i snart tre år :) .
För övrigt är det väl som med det mesta - man får vad man betalar för. Och om något låter för bra (läs billigt) för att vara sant, så är det i regel inte sant.

Användarvisningsbild
Glasmannen

Inläggav Glasmannen » 2016-04-27 17:42

Men förstärkaren från Brik kostar 1100kr och den lovordar ju alla inte så stor skillnad. Jag får fundera lite hehe tack för era synpunkter iaf mvh

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus

Inläggav AndreasArvidsson » 2016-04-27 17:46

Briken är långt ifrån perfekt. Du får mycket välljud för pengarna, men man skall inte slå på för stora trummor anser jag. Så att man får vad man betalar för är nog sant även där. Bara inte till lika stor del som med annat.

Hur bra/dålig Andersson är vet jag dock ej. Brik är ett säkrare kort i sin prisklass anser jag.

Användarvisningsbild
Glasmannen

Inläggav Glasmannen » 2016-04-27 18:54

Jo precis det förstår jag ska ha den som köksstereo så jag jagar inte det allra bästa. Tänkte mig få ett schyst ljud i köket för rimliga pengar borde funka bra med junior som är lättdrivna? Någon som kan tipsa om en bra blåtandssändare? Mvh

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2016-04-28 11:56

För 990 SEK får man en begagnad stärkare av rimlig sort.

Räcker blåtand för högkvalitativ audiostreaming?
Man behöver ju i alla fall 1,5 Mbit/s ungefär.
Vill minnas att bluetooth hanterar cirka 750 kbit/s.
Driver: www.sybariteaudio.se
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2016-04-28 11:57

Glasmannen skrev:Men förstärkaren från Brik kostar 1100kr och den lovordar ju alla inte så stor skillnad. Jag får fundera lite hehe tack för era synpunkter iaf mvh

Har någon undersökt Briken ordentligt, dvs gjort lite mätningar? :)
-Innehar F-skattsedel-

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2016-04-28 13:27

Morello skrev:
Glasmannen skrev:Men förstärkaren från Brik kostar 1100kr och den lovordar ju alla inte så stor skillnad. Jag får fundera lite hehe tack för era synpunkter iaf mvh

Kolla med Ingvar Öhman som verkar tycka Briken är rätt bra. Kör själv med en sådan vid TVn, kopplad till Ino piP.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2016-04-28 18:49

Jag har provat Brik med OA-51 och på normalvolym fixar den det utmärkt, men det är rätt tydligt när man skuvar upp var effektgränsen går. F.n. har jag den till att driva Wijk Wizard Jr. som står sidanom mitt arbetsbord, och den volymen jag vill ha när jag är där fixar den utmärkt. (Kopplad på analogutgången på Sonos, den digitala går till bion)
Konceptartist Serenia på Spotify/ Youtube etc.
Rester o.dyl. som Nattlorden

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2016-04-29 09:13

RogerGustavsson skrev:
Morello skrev:

Kolla med Ingvar Öhman som verkar tycka Briken är rätt bra. Kör själv med en sådan vid TVn, kopplad till Ino piP.

Så du har köpt utan att ha tagit del av några undersökningar? :wink:
-Innehar F-skattsedel-

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2016-04-29 11:00

Morello skrev:Så du har köpt utan att ha tagit del av några undersökningar? :wink:

Ja! Slängde först ut en fråga här på forumet och tog del av svaren. Brik-förstärkaren är lite dyrare än många liknande Kina-prylar. Tydligen är den heller inte direkt illaljudande men det är klart att den inte passar till vilka applikationer som helst. För att driva Ino piP vid TVn är den fullt tillräcklig, sitter dessutom rätt nära. En sak jag saknar, tonkontroller, vilket kan behövas vid en del tillfällen.

Bild

Användarvisningsbild
Glasmannen

Inläggav Glasmannen » 2016-05-01 08:40

Blev en brik ihop med airport express fungerar jättebra :)
Bilagor
image.jpeg
image.jpeg (30.07 KiB) Visad 6307 gånger

Återgå till Köpråd