Kan någon tipsa om bra hörlurskablar till sennheiser hd650.
Inköpsställen?
Pris?
mm...

Moderator: Redaktörer
dawen skrev:Att fråga vad en sådan kostar är väl gratis iaf?
JConsul skrev:Någon som vet om kontakterna (som går in i lurarna) till sladden finns att köpa löst någonstans? Kabeln som följer med är tre meter lång och jag har ganska precis tre meter till lyssningsplatsen = spänd lurkabel.![]()
/Jimmy
jockewe skrev:Jag köpte en 4,5 meters Cardas hos Välljud
Henrik.Bengtsson@hb.se
Skillnaden mot originalsladden från Sennheiser är väl värd 2200:-
(tycker jag) Jag har den till mina 600 lurar och har inte riktigt fattat hur man drar ut originalen från 650...
Har du för mycket pengar så hör av dig till Henrik!
RogerGustavsson skrev:Fast nästan 500 kr per meter kabel är rena snurren!
JML2005 skrev:RogerGustavsson skrev:Fast nästan 500 kr per meter kabel är rena snurren!
Det är väl ett ganska vanligt pris för en kabel. Vanliga RCA lågnivåkablar ligger ju på samma pris, men visst totalsumman 2200kr är mycket. Särskilt då jag köpte mina Sennheiser HD650 för 2600kr! (nya dessutom)
Bill50x skrev:
Jag skulle nog ändå börja med att titta på förstärkningen, om du nu inte redan har en bra sådan. Att betala lika mycket för kabeln som för lurarna låter inte speciellt kostnadseffektivt. Har man redan det bästa i uppspelningsväg som går att skaffa (cd-spelare, förstärkning) - DÅ kan det vara värt att pytsa ut slantarna på kabeln. Om det nu inte är en längre kabel än original som behövs, då kan man räkna hem en del av kostnaden där. Eller om den dyra kabeln ser mycket sexigare ut
/ B
JML2005 skrev:[
Vilken/vilka hörlusrförsäkare rekommenderas till hd650?
Jag är själv inne på Harmony Design Ear9, verkar prisvärd. Ear90 och Musical Fideltys x-can v3 är lite för dyra.
JML2005 skrev:jockewe skrev:Jag köpte en 4,5 meters Cardas hos Välljud
Henrik.Bengtsson@hb.se
Skillnaden mot originalsladden från Sennheiser är väl värd 2200:-
(tycker jag) Jag har den till mina 600 lurar och har inte riktigt fattat hur man drar ut originalen från 650...
Har du för mycket pengar så hör av dig till Henrik!
Den där adressen Henrik.Bengtsson@hb.se är det din?
Lärare på högskolan eller?
Man lossar kabeln med lite våld, (våld löser ju allt!)
jockewe skrev:
Henrik Bengtsson (firma Välljud) är den adress man får när man söker svensk återförsäljare av Cardas från deras hemsida.
[Edit] Glömde, smidigt med 4,5 meter MEN Cardas kabeln är ordentligt styv![/edit]
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster