Var lite trött på att fastna med sladden när jag dammsuger och klipper gräs.. Så jag slog till på ett par av dom nya Bose QC35
Måste säga att jag generellt avskyr blåtand i alla dess former till musik. Har inte testat några av dom dyraste lösningarna till
hemmariggen, men varför skulle man det med Chromecast och allt som finns tillgängligt idag.
I bilar, blåtandshögtalare och billiga ljudpuckar har jag dock ALLTID stört mig på speciellt dom höga tonerna som låter
sprucket och rent allmänt jävligt.
Här tycker jag dock att Bose QC35 lyckas förvånade bra. Med tanke på att jag får ilningar i öronen av dessa artefakter tom av
små blåtandshögtalare med dålig upplösning, så känns det ännu bättre.
Visst, man får något bättre upplösning med sladd. Och man kan fortfarande höra komprimeringen om man fokuserar på det. Men det stör inte rent allmänt, vilket är trevligt.
Du kan spela högre, och får en något större rymd i ljudet via blåtand.
Jag trodde dom skulle vara samma som mina QC25 fast med blåtand. Men dom låter ganska annorlunda. Mer bas, och mer diskant
QC25 låter lite kakburk i övre mellanregistret, medans dessa istället kan bli lite vassare lägre upp i toppen. Jag har inget emot bas,
men vissa kanske tycker dom är lite svulstiga i övre basen jämfört med QC25. Jag föredrar dock ljudet i dessa.
Viss feedback vid röstsamtal, vilket underlättar med tanke på brusreduceringen. Någon form av inbyggd loudness, vilket tycks fungera
bra. Det blir inte basfattigt när man lyssnar lågt.
Kostar dock en hygglig slant, men jag tycker ändå att dom är ganska prisvärda.
Jag slipper höra Katterna klaga. Slipper se ut som dom coola kidsen med sina Bets by Dr Phil. Och, nu slipper jag även strypa mig själv med sladden också!