Moderator: Redaktörer
MagnusÖstberg skrev:Varför inget beg?
Dartman skrev:Jag tror inte på dem som specar effekten i fyra ohm.
/Jonas - not biased
Vee-Eight skrev:Oavsett, den blev beställd igår.
Vee-Eight skrev:Tjo, kamrater!
Min smått legendariska Yamaha B2, som jag använt till basmodulerna, har fått en rejäl kråka i näsan. Strömställaren har gått sönder, så jag kan inte stänga av steget utan att dra sladden. Misstänker att det kan ta tid innan den funkar som den skall. Har spanat lite smått på Emotiva i allmänhet, och modellen A300 i synnerhet. Jag har inget behov av mer än 100W per kanal, eftersom basmodulerna inte spelar på så hög volym. Placeringen vid vägg ger rätt ordentligt stöd.
Är Emotiva BASX A300 ngt att hänga i granen?
Finns det ngt annat enklare slutsteg för samma pengar som kan rekommenderas?
http://emotiva.com/products/amplifiers/300
gflar skrev:Vee-Eight skrev:Tjo, kamrater!
Min smått legendariska Yamaha B2, som jag använt till basmodulerna, har fått en rejäl kråka i näsan. Strömställaren har gått sönder, så jag kan inte stänga av steget utan att dra sladden. Misstänker att det kan ta tid innan den funkar som den skall. Har spanat lite smått på Emotiva i allmänhet, och modellen A300 i synnerhet. Jag har inget behov av mer än 100W per kanal, eftersom basmodulerna inte spelar på så hög volym. Placeringen vid vägg ger rätt ordentligt stöd.
Är Emotiva BASX A300 ngt att hänga i granen?
Finns det ngt annat enklare slutsteg för samma pengar som kan rekommenderas?
http://emotiva.com/products/amplifiers/300
En master/slave till steget?
Harryup skrev:Köp en Nexabrytare så får du fjärr på slutsteget.
/Harryup
AndersP skrev:Pga dollarkursen är Emotiva mindre atraktivt nu än för nåt år sen. Dom har dessutom lagt ut internationell försäljning på entreprenad till en firma vid namn Bongo eller liknande. Det har blivit hutlösa fraktpriser. Om inte detta skulle vara nog så sitter det 2! fläktar i steget som kan ställa till oväsen. Nu ser jag att jag låter väldigt negativ, men jag står för allt det jag säger.
Behringer A500 med alla sina fel och brister är svårslaget vad gällande watt/krona när det gäller drift av bejsers. 2X120W@8 Ohm för 1800 spänn från Thomann med gratis frakt.
Jag har ett par Sentec PA9 och dom får mer kvalificerade uppgifter än att driva bejsers.
Vee-Eight skrev:Harryup skrev:Köp en Nexabrytare så får du fjärr på slutsteget.
/Harryup
Känns lite overkill, måste ju slå på de andra stegen manuellt ändå.
Harryup skrev:Vee-Eight skrev:Harryup skrev:Köp en Nexabrytare så får du fjärr på slutsteget.
/Harryup
Känns lite overkill, måste ju slå på de andra stegen manuellt ändå.
Sätt Nexa på allt då. Eller köp en Nexalist.
/Harryup
STDI skrev:Tipset om "Nexa-brytare" e.d. är väl inte för att tillföra något extra som du inte vill ha. Utan för att lösa ditt problem med trasig strömbrytare. Då kan ju slutstegets brytare alltid vara på.
Jag antar det är därför tipsen kommit. Men jag tolkar dig som om du vill reparera steget i vilket fall som helst.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster