Jahaja. Ja, vad fint med Spotify Connect i luren, i receivern och så? Eller? Just nu testade jag att spela musik. Ibland verkar hela Spotify Connect tappa synken på något vis. Ibland lägger det av. Som nu verkar luren lokalt ha ett värde på ljudstyrka, även om recievern står på säg "45" som man satt med IR-remotekontrollern (gamla hederliga). Om man då försöker dra ner ljudet med iPhjongen så verkar man subtrahera det värde som luren har lokalt som är jättestort just nu, .... Dvs, att sänka ljudet drar upp det jättemycket först. Ska det vara så här? Kan man inte tänka att det finns lite säkerhet inbyggt? Om luren tappar kollen så kan den väl se till att ärva värdet från recievern som borde vara typ Master volume, eller nåt, alternativt nolla sig själv. Någon handskakning, synkning som faktiskt fungerar i alla lägen och inte gör något dumt.
Jag var rädd att det skulle funka så här. Jag skulle gärna se hur systemet funkar och gärna skriva om koden lite eller helt och hållet.

Haha. Nu ser jag vad som är fel. Om man ändrar volymen på luren, dvs drar
NER ljudstyrkan så dels hoppar nivån
UPP 20 steg på receivern (on screen info).
Nu justerade jag ner nivån till "50" med thegoodol'eremote. Test med iPhjongen igen: ett tryck på "-" så indikerar luren att nivån går
NER. Men Denonens onscreenmeny indikerar ett hopp från "50" till "68". Ett tryck till. "70".
Ökar jag volymen med luren så sjunker nivån på skärmen (recievern) med ett steg, och av något skäl ner till minimum "57,5".
Sänker jag igen på luren så ökar receiverns volym, nu dock "bara" från "57,5".
Funktionen har inverterats och verkar kunna hoppa till vansinnigt starka nivåer.
Så i praktiken var jag med om att.. jag skulle sänka receiverns nivå med telefonen och Spotify (connect). Den hoppade upp från "50", som är lagom, till runt "70" - lite högt kanske?. Givetvis fortsatte jag att trycka "-", dvs sänka nivån. Då hoppade den
UPP och spelade ännu högre.
Livsfarligt ! Vad f-- är det här?

Får man släppa sån här buggig j-a skräp, ärligt talat?
Senaste firmware? Ja.
iOS 10 som spökar? Knappast.
Nu vågar jag inte ens rosta mackor efter det här. Det blir en jetstråle, eller förbundsarken eller nåt som i "Jakten på... ". Mackorna brinner upp och åker upp genom molnen.
--
Slog av receiver med remotekontrollern a'la 50-tal. Slog på. Då körde Spotify igång automatiskt på "57,5". Samma sak hände med Päsen, dvs volymen inverterad och mellan "57,5" och "74" beroende på hur full gubben i månen var. Nu funkar det till slut. Eller också gör det inte det. Stabilt ! Nej, när jag skulle ändra ljudstyrka med iPhonen så la Spotify av. Men nu verkar allt synkat igen.
Blocket 5000:- eller bytes mot en St Bernhards