Finns idag:
- Benchmark DAC2 HGC
- Holographic Audio AMP SevenTeen
- Guru Junior
- JDS Labs ODAC (kanske med hörlursförstärkare)
- Holographic Audio PRE TwentyFive
- Holographic Audio AMP SevenTeen behålls
- Guru QM10TWO (finns fortfarande kvar på Hifikit)
Moderator: Redaktörer
meshuggener skrev:Jag satt med Oppo 105 - Denon 2807 - AMP 17 / Nad 208 - Guru junior(+) samt piPs.
Ino piPs är en bra första upgradering(enligt mina öron) som nästan är gratis när du säljer Junior.
Nattlorden skrev:Håller inte med. Skulle inte göra mig av med den dac:en, bör bli för stor förlust. Och bytet mellan Gurumodeller är för litet. Sitt still i båten och spar till en större Ino-modell senare.
philipbtz skrev:Utan tvekan en uppgradering! Även om DAC kan göra en del så är alltid högtalare prio ett. Att du även får bättre försteg kan även det ge ett visst lyft. Att kunna uppgradera två saker genom att nergradera en låter som ett vettigt utbyte. Speciellt när det är högtalare iblandat i det hela. Och sedan är det ju så att DAC:ar, även hur bra de än är idag, utvecklas hela tiden. Högtalare och försteg är mer eller mindre tidlösa. En no-brainer!
meshuggener skrev:Annars hade jag satsat på pi60(15-22000?) och typ Denon 2807(1000-1500?) som försteg och förstärkare och skaffat kanske en enklare benchmark(3500-4000?) eller höra om dacen i 2807 duger. Samt göra lite insatser i rummet
Med lite tur hamnar du under 25.000 för ovanstående. Den summan är inte långt ifrån värdet på det du har idag?
JBjorkman skrev:meshuggener skrev:Annars hade jag satsat på pi60(15-22000?) och typ Denon 2807(1000-1500?) som försteg och förstärkare och skaffat kanske en enklare benchmark(3500-4000?) eller höra om dacen i 2807 duger. Samt göra lite insatser i rummet
Med lite tur hamnar du under 25.000 för ovanstående. Den summan är inte långt ifrån värdet på det du har idag?
Nja, snarare 40 000, 30 om du vill bygga dem själv
peh skrev:Nattlorden skrev:Håller inte med. Skulle inte göra mig av med den dac:en, bör bli för stor förlust. Och bytet mellan Gurumodeller är för litet. Sitt still i båten och spar till en större Ino-modell senare.
Tackar. Gillar verkligen Benchmarken och vill egentligen inte bli av med den.När jag läste IngOehmans egen beskrivning om QM10TWO insåg jag också att det kanske inte är nån egentlig mening att byta...
Vad är din uppfattning om piPs kontra Junior, förresten?
peh skrev:Ett radikalt andra alternativ, dock:
Ut:In:
- Holographic Audio AMP SevenTeen
- Guru Junior
Kan det va' nåt?
Elfsberg skrev:Jag är ruggigt nöjd med min ODAC.
MichaelG skrev:Guru/Ino låter såpass annorlunda än Genelec i mina öron att dessa inte är några alternativ till varann.
peh skrev:MichaelG skrev:Guru/Ino låter såpass annorlunda än Genelec i mina öron att dessa inte är några alternativ till varann.
Hur vill du beskriva skillnaderna?
DVD-ai skrev:dock så är det så att dom som tycker att iP/piP är för små tenderar till att behöva, eller i vilket fall önska sig, så pass mycket mer att det lätt blir i14/pi60 direkt som nästa steg i alla fall.
Alexi skrev:Ska du byta slutsteg, så ska du göra det efter att du bytt högtalare. För det är först då du vet hur mycket effekt du kommer behöva.
enJohn skrev:Nä, nu blir jag sur. Jag sålde mitt 2602 för några år sedan när jag nedgraderade. Ett misstag, uppenbarligen. Själv körde jag det med piP och fick en av de kraftigaste och mest påtagliga musikupplevelser jag någonsin haft. Och nu ska man alltså ångra sig...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster