Moderator: Redaktörer
Elfsberg skrev:iNuke med en nästintill ljudlös fläkt?
Kalejdokom skrev:Välkommen till XLS-10-klubben.
Jag moddade mitt iNuke med en nästan ljudlös fläkt. Aldrig att jag stört mig på den efter det och aldrig haft problem med överhettning.
Alla begagnade gamla multikanalslutsteg? Jag har till exempel en Proton aa 1660, fast det lämnar iofs bara 60w per kanal (6st) i 8 ohm.schmutziger skrev:Vet.någon om det finns bra flerkanalssteg som är 2ohm stabila helst passivkylda och hyffsat billiga? Har hittat inuke4-6000 och en t amp4-700. Tampen har fåttnrätt mycket kritik om brus o humm och inuken är ärligen lite för kraftfull och ful. Finns det andra? Alt 8kanaligt slutsteg
Tarzan skrev:Alla begagnade gamla multikanalslutsteg? Jag har till exempel en Proton aa 1660, fast det lämnar iofs bara 60w per kanal (6st) i 8 ohm.schmutziger skrev:Vet.någon om det finns bra flerkanalssteg som är 2ohm stabila helst passivkylda och hyffsat billiga? Har hittat inuke4-6000 och en t amp4-700. Tampen har fåttnrätt mycket kritik om brus o humm och inuken är ärligen lite för kraftfull och ful. Finns det andra? Alt 8kanaligt slutsteg
AndersP skrev:Altså jag tänker bygga 16 lådor med en XLS 10" i varje. Nu ligger elementkartongerna staplade i ett hörn och samlar damm. Det blir fort en del pengar om jag köper fel förstärkare...
AndersP skrev:Altså jag tänker bygga 16 lådor med en XLS 10" i varje. Nu ligger elementkartongerna staplade i ett hörn och samlar damm. Det blir fort en del pengar om jag köper fel förstärkare...
Nattlorden skrev:AndersP skrev:Altså jag tänker bygga 16 lådor med en XLS 10" i varje. Nu ligger elementkartongerna staplade i ett hörn och samlar damm. Det blir fort en del pengar om jag köper fel förstärkare...
4 stycken NAD 218?
Elfsberg skrev:Anaview har ju några mindre moduler som säkert passar.
AndersP skrev:Nattlorden skrev:AndersP skrev:Altså jag tänker bygga 16 lådor med en XLS 10" i varje. Nu ligger elementkartongerna staplade i ett hörn och samlar damm. Det blir fort en del pengar om jag köper fel förstärkare...
4 stycken NAD 218?
Borde jag serie- eller paralellkoppla? Är förstärkarna köpbara på nån beg-site?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster