Nad C368

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

tofo

Nad C368

Inläggav tofo » 2016-11-14 21:59

Hej
Är helt ny här på forumet. Men jag skulle vilja ställa en fråga angående Nad:s nya digitala stärkare C 368 (finns en C 388 också).
Är det någon som har hunnit testa denna pjäs? På pappret är den för mig väldigt intressant med dess alla möjligheter att ansluta ljudet digitalt.

Någon som har några åsikter kring den?

Tack på förhand

Användarvisningsbild
mrGaskill
Semesterfirare

Re: Nad C368

Inläggav mrGaskill » 2016-11-15 12:27

Tjena. Välkommen.
Jag har ingen aning om förstärkarens innandöme och prestanda rent ljudmässigt. Men jag noterar att den verkar ha en trevlig display. Jag hoppas det kommer dylika displayer på hemmabioförstärkare också. :-)
"we have assumed control!"

Användarvisningsbild
-distortion-

Inläggav -distortion- » 2016-12-06 22:13

Välkommen tofo!

Jag har hört den och 388 i butiksmiljö. Ett mer öppet och klarare ljud än nad 375 verkar det som.
Vet inte vad de presterar i output, men nad brukar inte göra en besviken.
Gillar att dom slänger in googlecast, vilket Verkar vara smidigt.

Vad ska du driva för högtalare?
Tub - nu på burk

Användarvisningsbild
SirAnselm

Inläggav SirAnselm » 2016-12-09 14:42

Jag fick hem C368 igår. Har bara hunnit provköra lite grann, men det känns bra! Valde dock att strunta i BT och köpte en Chromecast Audio tills MDC-modulen för BluOS kommer in på lager.

Det finns dock en mycket märklig egenskap som man bör vara medveten om ifall man kör med delat system. Delningsfrekvensen är nämligen fast på 200Hz och kör man inte fullt register till sub-utgången så får man bara signaler mellan 40-200Hz. Alltså, signaler under 40 Hz skickas inte någonstans alls. Detta verkade så märkligt att jag först trodde det bara var en felskrivning i manualen, men enligt denna post så har NAD bekräftat att det är så:

http://www.harbeth.co.uk/usergroup/forum/the-science-of-audio/amplifier-matching-mismatching-and-clipping-a-curse/2906-new-nad-classics-bargains?p=69365#post69365

Det är ju i sig inget problem, för man kan ju köra ut full signal till subben och dela i den istället. Men, om man som jag har en sub vars övre gräns går vid 120Hz så får man alltså välja mellan att inte avlasta frontarna alls eller att tappa signalen mellan 120Hz och 200Hz.

Oerhört märklig design...

Återgå till Köpråd