Idag ser kedjan ut enligt följande. Streamar den mesta musiken från spotify eller filer på datorn (flac) via en apple-tv4 som är kopplad till en Primare SPA 23 via HDMI. Alltså använder jag Primarens interna DAC. Den interna DAC:en beskrivs såhär av Primare själva:
"24bit, 192kps WM8740s from Wolfson, used in conjunction with Burr Brown OPA2134 and Texas Instruments NE5532 operational amplifiers for the analogue, semi-balanced, DC-servo controlled, buffering and filtration circuits. These feed the purified audio signal into an eight-channel low distortion, half passive volume control CS3318 from Cirrus."
Därefter går signalen via ett Ino Audio cr80es till Primare A30.7 slutsteg och vidare till ett par i6 och ett par Prof.X.
Först och främst vill jag säga att jag tycker att det här låter bra. Men sen finns ju tankarna där om man kan få det att låta ännu bättre. Enligt Primare själva har deras bluray-spelare BD32 mkII en ännu bättre dac. Den spelaren har även HDMI in så det skulle fungera bra med min nuvarande lösning. MEN 25 000 kr är ganska mycket pengar....... Vi har Oppo 105d, men jag upplever att flera här tycker att oppos dac är lite... trist?! Sen vet vi ju inte vad Oppos nya 205 kommer att erbjuda.
Jag behöver en dac som antingen har hdmi in så att jag kan streama via apple-TV eller en Dac som har airplay. Förslag? eller ska man bara sitta nöjd?