IngOehman skrev:Jag gör faktiskt precis likadant! Alltså använder 668 till all musikspelning (2- och fler-kanalig).
Sen tror jag kanske att du spolar mer än jag gör så att behöva trycka fart på spolningen med multipla tryck tycker jag är helt okej. Och 668 är ju en DVD-spelare, så den har ju sådan spolning. Eller är det bara när man spelar film den är sådan? Hmmm... Blir osäker. Spolar ju som sagt inte så mycket.

Vh, iö
Har precis testat spolningsfunktionen på min 668.

Den spolar som vilken vanlig CD-spelar som helst om man håller spolknappen nedtryckt, vid spelning av CD. MEN - den kan "filmspola" också!
Trycker man snabbt på spolknappen så börjar den spola halvsnabbt (7 ggr?), trycker man en gång till spolar den snabbare, och så vidare. Som snabbast verkar den komma upp i närmare 20 gånger hastigheten. Man slutar spola genom att trycka på play.
Det hela fungerar så bra att jag inte ens tänkt på det. Inser när jag testar att jag har spolat massor av gånger förut och allt känns bekant. Har bara inte tänkt på hur den gör tidigare, har bara tryckt och den har gjort som jag velat.
Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).