B&W 800 Diamond D2

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Re: B&W 800 Diamond D2

Inläggav petersteindl » 2017-01-22 05:27

IngOehman skrev:Även jag har smakat Limoncello i Sorrento!

Gillar, men inte så mycket att jag vill ha druckit min sista Cointreau eller Grand Marnier. Speciellt Cointreau är en likör som liksom GT är lite som modersmjölk för mig. Barndomsminnen liksom. Och Grand Marnier är oersättligt i viss efterrätt...

Vh, iö

Absolut! Alltså, Cointreau eller Grand Marnier är goda och går att göra många roliga saker med.

Crepes Grand Marnier , sen är jag helt såld.

Bild

Kommer du ihåg då du och jag och Olav var på Bon Lloc den 3e maj 2003? :) Jag har kvar menyn som jag bad om att få signaturer i. Det blev tre signaturer varav den ena är av Mathias Dahlgren. Jag håller den i min hand just nu.

Menu Degustation
Aptitretare
*
Montadito, oxfilé, gåslever, tryffel
Veuve Clicquot Rich Reserve 1995
*
Lättgrillad tonfisk, ägg, kronärtskocka, iransk kaviar
Trimbach Cuvée Frédéric Emile Riesling 1998
*
Karl-Johan Cappucino, vinragu, vinragu på oxsvans, steklök
Bodegas Emilio Moro, Ribera del Duero, Reserva 1996
*
Gammaldags Lemonad
*
Örtstekt Vaktel, tryffelpolenta, glacerade smålökar
Breida Barbera d'Asti Bricco della Bigotta 1999
*
Saint Marcellin, äppelchips
Robert Craig Affinity Cabernet Sauvignon Napa Valley 1999
*
Citrussoppa & blodapelsinsorbet
*
Pain epice kaka, morotsgratiné, färskostsorbet
Domaine Marcel Deiss Altenberg de Bergheim Alsace Grand Cru 1998
*
Kaffegodis
-

Efter måltiden tog du in en Cognac av bästa kvalisort och jag en Grand Marnier Cuvee Cent Centenaire. Olav valde en Grappa. Quorum, Grappa di Barbera d'Asti 1999.

Jag tror den såg ut så här.

Bild

Efter att du och jag fått prova Olavs Grappa tog vi in en varsin likadan Grappa och Olav tog en till. Den var helt fantastisk. Olav prickade helt rätt.

Jag skriver allt detta med tanke på TS och hans kommande resa till Italien :roll: :oops: :D

Med vänlig hälsning
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
Perfector
Semesterfirare

Inläggav Perfector » 2017-01-22 11:34

petersteindl skrev:

Gillar, men inte så mycket att jag vill ha druckit min sista Cointreau eller Grand Marnier. Speciellt Cointreau är en likör som liksom GT är lite som modersmjölk för mig. Barndomsminnen liksom. Och Grand Marnier är oersättligt i viss efterrätt...

Vh, iö

Absolut! Alltså, Cointreau eller Grand Marnier är goda och går att göra många roliga saker med.

[ Bild ]

Kommer du ihåg då du och jag och Olav var på Bon Lloc den 3e maj 2003? :) Jag har kvar menyn som jag bad om att få signaturer i. Det blev tre signaturer varav den ena är av Mathias Dahlgren. Jag håller den i min hand just nu.

Menu Degustation
Aptitretare
*
*
*
*
Gammaldags Lemonad
*
*
*
*
*
Kaffegodis
-

Efter måltiden tog du in en Cognac av bästa kvalisort och jag en Grand Marnier Cuvee Cent Centenaire. Olav valde en Grappa. Quorum, Grappa di Barbera d'Asti 1999.

[ Bild ]

Efter att du och jag fått prova Olavs Grappa tog vi in en varsin likadan Grappa och Olav tog en till. Den var helt fantastisk. Olav prickade helt rätt.

Jag skriver allt detta med tanke på TS och hans kommande resa till Italien :roll: :oops: :D

Med vänlig hälsning
Peter

Och allt det här hänger ihop med högtalarna på vilket sätt, undrar nyfiken?
Fd. högtalarbyggare i samarbete med Monacor AB under 10 år, HiFi Kit Stockholm sedan 1973, Visaton, Inertia AB, Sinus. Sveriges Radio. Deltagit i HiFi och musik, Elektronikvärlden och Teknik för alla.

Användarvisningsbild
Maccis

Inläggav Maccis » 2017-01-22 11:38

Off-topic - Standard på Faktiskt.se.....
:D :D
Jag tycker det är kul med vinyl.......

Problem med en Mac?
Lösningen finns hos mig, http://www.appleverkstan.se www.facebook.com/appleverkstan.se

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2017-01-22 17:13

Perfector skrev:Och allt det här hänger ihop med högtalarna på vilket sätt, undrar nyfiken?

Det är ju naturligtvis tryffeltalet. :) som är den gemensamma nämnaren.
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2017-01-22 17:45

Perfector skrev:
petersteindl skrev:

Vh, iö

[ Bild ]

Menu Degustation
Aptitretare
*
*
*
*
Gammaldags Lemonad
*
*
*
*
*
Kaffegodis
-

[ Bild ]

Med vänlig hälsning
Peter

Och allt det här hänger ihop med högtalarna på vilket sätt, undrar nyfiken?

Oj, framgick inte det?

Att matglädje är något man bör passa på att inkludera om man ändå behöver åka till Italien för att hämta högtalarna.

- - -

Ja, Peter, självklart minns jag. En helt fantastisk middag. Att den kostade som en en-veckas charterresa till varmare breddgrader skadade inte prisvärdheten, och det säger väl allt. :)

Det är inte prislappen som bestämmer om något är dyrt eller billigt.

Och det jag skrev om att jag fortfarande högt värderar Cointreau och Grand Marnier beror på att du skrev:
PeterSteindl skrev:Jag frågade efter Grand Marnier eller Cointreau. Han glodde på mig och tyckte nog att jag var oförskämd. Han hade inget sånt. Han föreslog Limoncello. Öh, vad är det? Då kom han in med smakprov av egenhändigt tillverkad Limoncello. Sedan den dagen har jag i princip lagt de franska likörerna på hyllan.

Det har inte jag, helt enkelt. :) Speciellt inte Cointreau, som inte (såsom Grand Mariner) som de flesta tror är en apelsinlikör. Det är en apelsinSKALSlikör.

Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
Emanuelgbg

Inläggav Emanuelgbg » 2017-02-10 16:22

Finns en äldre modell i Norge, 801N
http://www.hifisentralen.no/forumet/tor ... mid=152723

Föregående

Återgå till Köpråd