Onkyo TX-8270

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Noak

Onkyo TX-8270

Inläggav Noak » 2017-04-28 20:19

Jag kör just nu integrerad förstärkare och nätverksspelare/DAC (Marantz PM7001 och NA7004) men har även ett behov att kunna switcha olika HDMI-enheter. Har därför hållt ögonen öppna efter en 2-kanalsprodukt som uppfyller alla krav, nämligen:

• Digitala ingångar (även USB)
  • Nätverksspelare (för att spela musik från NAS)
  • Spotify connect
  • Bluetooth strömning
  • Inbyggd Google Chromecast hade varit fint
  • HDMI in- och utgångar
  • Phonoingång för skivspelaren
  • Dubbla högtalarutgångar

Jag har spanat på NAD-C368 som kan byggas ut med sådant men tyckt att det blir lite väl mycket pengar när man köpt till alla moduler. Nu har Onkyo släppt en ny stereoreceiver, TX-8270 med nätverksfunktioner och allt annat jag vill ha, och till ett rimligt pris (typ 600 Euro verkar den hamna på). Kan det vara för bra för att vara sant, vad tror ni som har erfarenhet av Onkyo? Håller den måttet även kvalitets- och ljudmässigt?

Nån som har koll på vem som är generalagent i Sverige? Det finns lite olika butiker som säljer Onkyo men hittar själv inte vem som är generalagent... Hade varit intressant att höra när den kan tänkas dyka upp i handeln.

Bild
/Noak

Återgå till Köpråd