Moderator: Redaktörer
music4ever skrev:Jag lämna tillbaka RS2000 för de förde för mycket väsen så NEJ, inga slutsteg med fläktar. EVER!
Palle, vad har du till basarna?
IngOehman skrev:Jag tror båda de där fungerar mycket bra, även om lite mera spänningssving inte skulle skada (450 - 650 åttaohmswatt skadar inte).
Vh, iö
music4ever skrev:Jag lämna tillbaka RS2000 för de förde för mycket väsen så NEJ, inga slutsteg med fläktar. EVER!
AndreasArvidsson skrev:Ja det är mekaniskt brum han pratar om. Tyvärr så har alla exemplar(4st) av dessa steg jag hört brummat så pass mycket att det blir problematiskt att ha dem bredvid lyssningsplats.
DVD-ai skrev:TS får köpa Bryston, brum och brusfriare steg har jag ej varit med om
Gäller både via högtalare och direkt från chassie![]()
ligger ett 14Bsst ute just nu, men den är dock inte lämplig att lasta så lågt som 3sY/kanal så...
philipbtz skrev:DVD-ai skrev:TS får köpa Bryston, brum och brusfriare steg har jag ej varit med om
Gäller både via högtalare och direkt från chassie![]()
ligger ett 14Bsst ute just nu, men den är dock inte lämplig att lasta så lågt som 3sY/kanal så...
Verkar helt klart vara bland de finaste steg som finns. Alla stora trafos verkar brumma om de inte isoleras riktigt bra. Få verkar göra detta. Om brummet når högtalarna är det extra problematiskt.
boom skrev:music4ever skrev:Jag lämna tillbaka RS2000 för de förde för mycket väsen så NEJ, inga slutsteg med fläktar. EVER!
Testa med att ta bort jorden.
IngOehman skrev:boom skrev:music4ever skrev:Jag lämna tillbaka RS2000 för de förde för mycket väsen så NEJ, inga slutsteg med fläktar. EVER!
Testa med att ta bort jorden.
Det kräver en väldigt, väldigt stor bomb, och vi måste ju bo någonstans?
Visst, det tar bort brummet, men det tar ju bort musiken också.
Vh, iö
Tengil skrev:Jag använder två 208 till mina Y4 funkar väldigt bra.