Hur få Svebry att åter ta in trafobyggsatser?

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
LTA

Hur få Svebry att åter ta in trafobyggsatser?

Inläggav LTA » 2017-11-15 22:33

Kanske postat fel, men det kanske en av de förträffliga forummoderatorerna kan rätta till? Vänersborg kanske? :D :D

Som rubriken lyder: "Hur få Svebry att åter ta in trafobyggsatser?"

Fick höra för kanske 2-2½ år sedan av Svebrys Leif (tyvärr nu bortgången), att de kommer att upphöra med att ta in trafobyggsatser framöver. På min fråga om anledningen, fick jag till svar att de som levererar bobiner och plåt till dem, har som minimiorder att de måste ta in en hel pall för varje beställning. En hel pall!!! Det måste ju betyda minst 1-2 kubikmeter av varan ifråga.

Det var ju så suveränt bra att kunna beställa enbart tråd, mått på EI-kärna och bobin... Vips! Så kunde man (jag) linda precis som jag ville och dessutom till mycket förmånligt pris.
Men den sagan är tyvärr all...

Jag tänkte på att om vi är tillräckligt många som "står på oss", att detta må fortsätta, kanske Svebry åter beställer igen. För tänk, det är sannerligen inte många i världen som har denna tjänst, än mindre i Sverige. Rättare sagt ingen!
Trafopaketen var så pass lågt i pris, att man utan större knorrande, kunde bubblera priset, och det skulle ändå falla under "oslagbart!".

Jag vet att det finns de som tycker att Svebrys trafos var ovanligt stora och fula, men vad gör väl det, när man oftast bygger in dessa klossar. Och dessuton kan linda precis som man vill...
En annan viktig grej med deras trafos (eftersom man lindar själv), är ju att de inte blir bakade... Man kan återanvända trafon och linda om i det oändliga...
Jag vill härmed starta ett upprop för att Svebry skall återuppta detta. Detta kräver naturligtvis att alla vi diy:are börjar köpa från Svebry också!

Vad säger ni där ute?
/Daniel
Stolt ägare av en AVO Mk IV i nästintill nyskick.
* tubes@tyfonmail.se *

Användarvisningsbild
darkg
Ljushuvud

Re: Hur få Svebry att åter ta in trafobyggsatser?

Inläggav darkg » 2017-11-16 00:22

Jag har aldrig köpt, men jag kommer ihåg att det fanns, och att det var bra att veta. I fall att. Så även om jag inte lovar att rösta med plånboken så gillar jag initiativet.
Don’t just do something, sit there.

Återgå till Köpråd