av petersteindl » 2017-11-01 14:17
https://www.sugdenaudio.com/james-sugdenMy name is Sugden, James Sugden.
Dock var det Tony Miller som köpte och drev företaget från 1981. Det är egentligen Tony som skapade deras produktsortiment med en hel radda nya produkter som är grunden till dagens produktsortiment i Sugden.
Att inte Tony Miller står omnämnd på deras hemsida ställer jag mig helt oförstående till. Men de är inte ensamma om att förvanska/korrigera/anpassa sin historia. McIntosh och Lowther tillhör de anrika företagen där företagsnamnet är grundarens namn men där grundaren inte var speciellt länge och inte utvecklade själen i bolagen. I McIntosh var det Gordon Gow och i Lowther var det Donald Chave. Jag hade god kontakt med alla dessa herrar. De var pionjärer på sin tid.
Eftersom deras namn inte är i bolagens namn så är det enklare att nämna grundaren och andra personer om de är kändisar, än att skriva om de verkliga innovatörerna/entreprenörerna.
Med vänlig hälsning
Peter
Senast redigerad av
petersteindl 2017-11-01 14:44, redigerad totalt 1 gång.
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.