CD kontra DVD

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
hifi-skeptikern

Inläggav hifi-skeptikern » 2006-03-10 08:06

UrSv skrev:Svårt. Jag tycker att när man går över 5-10k så börjar pris/prestanda bli väldigt märkligt och otillförlitligt (om det någonsin varit det) och en spelare som kostar SEK 100k kan mycket väl vara betydligt sämre än en för 10k. I segmentet över 10K verkar det mest vara "brutalast", "koolast", "exklusivast", "mest flummig" och andra egenskaper man betalar för.

Jag håller med(!), men inte destå mindre så vill jag nog påstå att det bästa som finns i respektive prisklass är bättre än det bästa i prisklasserna under. Att det går att hitta en uppskö svindyra prylar som får pisk eller i varje fall inte är bättre än betydligt billigare apparater är också klart, men bevisar inget annat än att det finns en massa amatörer (utan varken kompetens eller resursersom) bygger flådiga apparater, .

Användarvisningsbild
JonasNilsson

Inläggav JonasNilsson » 2006-03-10 08:45

Kaffekoppen:
Pioneer DVD-575, Pioneer VSX-812, pi60 + diverse kabelskrot.
Carlssonplanet har VSX-1014, storebror till 812, på sin rekomenderat lista. Jag hade svårt att höra skillnad mellan Pioneer och Denon, så jag valde Pioneer bara för smidigheten med en fjärrkontroll osv.
/Jonas

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2006-03-10 09:11

Låter som en välbalanserad anläggning :-)

Föregående

Återgå till Köpråd