Jag har länge levt utan ljud vid datorn i mitt arbetsrum och ofta frustrerats av att inte snabbt och enkelt kunna lyssna på ett filmklipp eller för all del nyfiket ta del av alla goda (och dåliga) musik- och ljudtips, som dagligen poppar upp här på forat. För en tid sedan påbörjade jag därför en marknadsundersökning med mål att hitta en lämplig förstärkare som kunde råda bot på problemet. Först var jag inne på något billigt Kinajunk men efter diverse utfärder landade jag i lite dyrare Kinajunk

Det blev en SMSL AD18, som är löjligt liten men med ett otroligt muskelpaket under huven och med I/O:s som räcker till och blir över. Inte större än att den ryms i min handflata, men med ordentliga gummifötter står den stadigt pall att manövreras utan att dansa runt på bordet. Finns iofs en fjärrkontroll... Medföljande nätagg är på 24V/6A så man får full effekt på slutsteget. Hörlursutgången drivs av en separat förstärkare och spelar kristallklart med bra tryck i mina AKG-lurar. Jag hittar faktiskt inget att klaga på, än så länge. Klart värt sina knappa två lakan:
https://www.brl.se/sv/artiklar/smsl-aud ... d-dac.html

På baksidan finns terminaler som tar fullstora bananer och ingångar för allt man behöver: AUX/2xOPT/COAX/USB/BT samt utgång för SW.
3,5-mm-jacket är finurligt konstruerat så att man kan använda både COAX in och SW ut med en vanlig stereoadapter (3,5 mm > 2xRCA).

I och med SW-utgång kan jag koppla in hela studiomonitor-kit:et med aktiv sub som jag byggde för "länge sedan":
viewtopic.php?f=3&t=31531

Edit: skrev jag att det låter fantastiskt!?