av hifikg » 2021-01-03 16:32
Precis som vi har faktiskt-transport kan vi väl ha en tråd för faktiskt-granskare. Innan affären görs upp skickar man ut sin lokala polare för att inspektera godset, kanske t o m vara med när det packas o postas om möjligt. När man får klartecken från denna swishar man slantarna o paketet glider iväg. Fast ibland är det förstås bråttom, bråttom. Granskaren kan väl i princip bara kolla att varan verkar överenstämma med beskrivningen, dvs att den finns, ser ut att vara i beskrivet skick o kanske att den startar upp, men givetvis inte avkrävas något ansvar i övrigt.
Skulle köpa en kameran en gång, den var otroligt billig o ändå osåld. På förfrågan fanns den i Arvidsjaur o då meddelade jag säljaren att det var väl en jäkla tur för mig eftersom jag var där på tillfälligt besök några dagar, ge mig adressen så kommer jag! Då fick jag ett meddelande om att säljaren hade bott i Arvidsjaur, men kameran och ägaren var just nu på Gotland! O det var väl en jäkla tur för där bor min kusin skrev jag, så ge mig adressen... kommunikation slutade.
Sitter nöjd