av Conan » 2006-04-06 21:26
Jag har själv haft en DV-88 och den spelaren orsakade mig inget annat än problem. Första ex:et höll inte alls utan byttes efter att ha varit på service nästan två månader. Denna apparat höll nästan ett år innan även den brakade med byte av mekanik och MPEG-kort som följd (tur att garantin gällde).
Sen höll maskinen nästan tills jag sålde eländet - nästan eftersom displayen slocknade helt nån månad efter konsumentköplagen slutade gälla.
DV-88:or finns dessutom i en rad "versioner" med olika väl fungerande mekanik, bildkort och programvara. Känns i det stora hela som en skräpprodukt som inte var färdig att släppas på marknaden. Bl.a. utlovades uppdateringsmöjligheter till DVD-Audio och progressiv scan. Det sistnämnda kom visst till slut...
Jag hade inte köpt en DV-88 idag, men om du ändå vill chansa (3 500 känns ganska OK ändå - den låter väldigt bra som CD-spelare f.ö.) så lyssna på mekaniken, kolla att lagerbyte funkar samt att du kan spela många olika DVD:er (brända t.ex.). Lyssna också med säljaren om spelaren är uppgraderad.