Hjälp jox att hitta "bästa" DAC/streamern för stereo

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Ted_B
 
Inlägg: 1485
Blev medlem: 2014-05-02
Ort: Virsbo

Re: Hjälp jox att hitta "bästa" DAC/streamern för stereo

Inläggav Ted_B » 2022-11-05 12:39

hifi skrev:Varför inte Topping - DX3Pro+ finns från 2000kr
Första gen gick sönder i bland sista gen har vad jag har läst inga problem.

Mätdata är bra om det finns någon färgning av ljudet vet jag inte då jag inte har sett någon före efterlysning F/E
https://www.audiosciencereview.com/foru ... amp.27148/
Saknar den något viktigt för strimmig?

Funderar på att köpa en som DAC till stereoförstärkare, göra om en enklare äldre stereo apparat till streamer.
+ den har en bra hörlursutgång behövs Ear Two?
Det enda jag vet som är negativt är att det antagligen inte går att ändra tonkurvan EQ

Varför dyra saker om billiga fungerar lika bra.


Dyrare men med EQ
RME ADI-2 FS


RME har en ganska risig hörlursutgång, tycker jag.
Med reservation för att jag bara gjort en kort lyssning med mina in-ears kopplade till just in-ears utgången, kanske låter vanliga hörlursutgången bättre?
The World's Mine Oyster

Användarvisningsbild
Halbermensch
 
Inlägg: 204
Blev medlem: 2004-03-15

Re: Hjälp jox att hitta "bästa" DAC/streamern för stereo

Inläggav Halbermensch » 2022-11-06 18:45

hifi skrev:Varför inte Topping - DX3Pro+ finns från 2000kr
Första gen gick sönder i bland sista gen har vad jag har läst inga problem.

Mätdata är bra om det finns någon färgning av ljudet vet jag inte då jag inte har sett någon före efterlysning F/E
https://www.audiosciencereview.com/foru ... amp.27148/
Saknar den något viktigt för strimmig?

Funderar på att köpa en som DAC till stereoförstärkare, göra om en enklare äldre stereo apparat till streamer.
+ den har en bra hörlursutgång behövs Ear Two?
Det enda jag vet som är negativt är att det antagligen inte går att ändra tonkurvan EQ

Varför dyra saker om billiga fungerar lika bra.


Dyrare men med EQ
RME ADI-2 FS


Ett annat alternativ är SMSL C200, just nu lite lägre pris än normalt. SMSL har bättre mer responsiv fjärr och även balanserade utgångar, så känns lite mer framtidssäker.
https://www.audiosciencereview.com/foru ... amp.36850/
https://hifigo.com/products/smsl-c200
Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ / Canton GLE90
Topping DX5 Lite, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don
 
Inlägg: 7256
Blev medlem: 2003-08-27
Ort: area 51

Re: Hjälp jox att hitta "bästa" DAC/streamern för 10 000kr

Inläggav avr7000 » 2022-11-06 22:52

sprudel skrev:
avr7000 skrev:
jox skrev:Hej! Jag är ute efter en DAC (eller DAC + streamer). Jag har letat runt lite och de flesta lösningar ser ut att vara kombo förstärkare + streamer vilket inte riktigt passar hos mig då jag hade tänkt köra holographic audio pre two och amp twenty. En begagnad Bryston BDA-1/2/kanske 3? ser på pappret ut som om det skulle passa perfekt eller? Finns det något jag borde tänka på i sådana fall?

Jag läste här att Topping DX3 Pro+ var populär som budget DAC men jag såg dock några oroväckande recensioner på amazon och så får jag intrycket av att det är mer än hörlursförstärkare men den kanske är tillräckligt bra?

Bluesound NODE ser lite intressant ut också men hur är prestandan? Och funkar BlueOS appen bra?

Jag skulle nog kunna få tag på en AURALiC Aries Femto till bra pris också. Jag har dock noll koll på hur den presterar.

Mina krav är följande:
- får kosta som mest runt 10 000kr (nytt eller begagnat). Jag är dock lite flexibel med priset om det finns något bra erbjudande.
- neutralt ljud
- passar bra tillsammans med HA pre two
- ljudnivån ska kunna styras via fjärrkontroll (eller app)
- mjukvaran ska fungera utan större problem, alltså inga uppenbara skummbuggar
- går att streama från qobuz och styra musiken via (Android) telefonen (byta låt, söka etc.). En lösning med separat mjukvara eller liten dator är också ok om det behövs. I värsta fall skulle bluetooth också fungera.

Påpeka gärna/ställ frågor om jag har missat något! Jag är fortfarande ganska ny på HiFi!

Mvh,
jox



Jag har testat en del olika (tack Hifi-punkten för div. hemlån).
Det jag har landat i som gav mest Bang for the Buck är:

Node130 (den senaste) med ny nätdel från Fidelity Audio driven av Powerbank batteri.
https://www.hifiklubben.se/bluesound-no ... bk/?q=node - 7000 kr
https://www.fidelityaudio.co.uk/interfa ... -383-c.asp - 89£ eller 115£ (kvalité på kondingar)
https://www.webhallen.com/se/product/30 ... 1rEALw_wcB - 249 kr

Jag har bytt till denna från Node2i för att få USB ut (inte nödvändigt)

Kör man Node 2i istället för ovan blir det lite billigare:
https://www.hifiklubben.se/bluesound-no ... wh/?q=node - 6000 kr (kan säkert hittas beg. oxå.)
https://www.fidelityaudio.co.uk/interfa ... -377-c.asp (samma pris)
Samma power bank....

Node interface BluOS är våldsamt bra och användarvänligt (jag kör hellre Tidal i BluOS än i Tidal)

Vill man ladda powerbank automatiskt köper man en WiFi propp och programmerar denna med intervall:
https://www.tradera.com/item/344687/551 ... oogle-home

Eller en enkel klockströmbrytare...

När det gäller DAC så är nog Topping DX3 Pro+ den mest prisvärda, i alla fall när jag köpte min.... (det händer mycket och fort nu för tiden)
Jag vet inga speciella problem med den annat än att Topping genrellt har haft lite kvalitétsproblem.

Batterimatad Node låter t ex märkbart bättre än t ex Cocktail Audio N25 (13000 kr)

Topping DX3 Pro+ låter t ex märkbart bättre än DAC i Rotel 1590, DAC i Oppo BD105...


Lyfter detta igen. Hör du skillnad på samma album rippat från Bluesound och CD?
Testade igår, och CD är bättre. Lite störd av det då jag inte minns att det var så med SB Touch en gång i tiden.


Streaming via Node130 (moddad med batteri etc.) USB till Michi P5 DAC låter i mina öron bättre än CD, Yamaha CD2000 som drive optiskt till Michi P5 DAC.
Reservationen här är då att DAC i P% kanske låter bättre med USB in jmf med optiskt...

(Kan naturligtvis testa att köra båda optiskt men har inte gjort det seriöst ännu...)

Stefan
Senast redigerad av avr7000 2022-11-06 23:57, redigerad totalt 1 gång.
Hjälper Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don
 
Inlägg: 7256
Blev medlem: 2003-08-27
Ort: area 51

Re: Hjälp jox att hitta "bästa" DAC/streamern för stereo

Inläggav avr7000 » 2022-11-06 22:56

När det gäller Topping DAC så har jag sedan tidigare topping DX3Pro+ (som jag skickade upp när det gjordes det där DAC testet i Stockholm)
Har nu även köpt en beg. Topping EX5 och jag tycker att den låter märkbart bättre...

Stefan
Hjälper Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don
 
Inlägg: 7256
Blev medlem: 2003-08-27
Ort: area 51

Re: Hjälp jox att hitta "bästa" DAC/streamern för 10 000kr

Inläggav avr7000 » 2022-11-06 23:06

nopalfda skrev:
avr7000 skrev:
Jag har testat en del olika (tack Hifi-punkten för div. hemlån).
Det jag har landat i som gav mest Bang for the Buck är:

Node130 (den senaste) med ny nätdel från Fidelity Audio driven av Powerbank batteri.
https://www.hifiklubben.se/bluesound-no ... bk/?q=node - 7000 kr
https://www.fidelityaudio.co.uk/interfa ... -383-c.asp - 89£ eller 115£ (kvalité på kondingar)
https://www.webhallen.com/se/product/30 ... 1rEALw_wcB - 249 kr

Jag har bytt till denna från Node2i för att få USB ut (inte nödvändigt)

Kör man Node 2i istället för ovan blir det lite billigare:
https://www.hifiklubben.se/bluesound-no ... wh/?q=node - 6000 kr (kan säkert hittas beg. oxå.)
https://www.fidelityaudio.co.uk/interfa ... -377-c.asp (samma pris)
Samma power bank....

Node interface BluOS är våldsamt bra och användarvänligt (jag kör hellre Tidal i BluOS än i Tidal)

Vill man ladda powerbank automatiskt köper man en WiFi propp och programmerar denna med intervall:
https://www.tradera.com/item/344687/551 ... oogle-home

Eller en enkel klockströmbrytare...

När det gäller DAC så är nog Topping DX3 Pro+ den mest prisvärda, i alla fall när jag köpte min.... (det händer mycket och fort nu för tiden)
Jag vet inga speciella problem med den annat än att Topping genrellt har haft lite kvalitétsproblem.

Batterimatad Node låter t ex märkbart bättre än t ex Cocktail Audio N25 (13000 kr)

Topping DX3 Pro+ låter t ex märkbart bättre än DAC i Rotel 1590, DAC i Oppo BD105...


Har stoppat i ett fidelityaudio interface enligt ovan, idag (för en timme sen...) Kan bara instämma. Förbättringen är slående. Satt bara och gapade när
jag började provlyssna lite musik som jag lyssnar på ofta och som jag känner till väl. Nog bästa "uppgraderingen" jag gjort sett till pris/prestanda.
Jag kan tillägga att jag inte använder Bluesounds inbyggda Dac. Tack avr7000 för inspirationen :-)


Kul att du blev nöjd!
Jag blev lika häpen jag....

Jag hade en omoddad Node 2 som jag trodde var bra....
En annan HiFi snubbe sa att den är ju bra (speciellt handhavande och interface) men den låter helt platt i ljudbilden (tapet).
:evil: Idiot... :D Åkte hem o lyssnade och hmmm. han kanske hade rätt... 8O
Lånade hem en Cocktail och visst.... där fanns mer att hämta.

Köpte då först en Polsk nätdel till Node2 och plötsligt (med batterimatning) lät den lika bra som Cocktail.
Köpte då en Node2i och den dyraste nätdelen (och batteri) från Fidelity Audio i UK...
Hmmm nu låter det ju faktiskt tydligt bättre än Cocktail...
Köpte en Node130 för att få USB ut (MQA i Michi P5 DAC)
och den dyraste nätdelen (och batteri) från Fidelity Audio i UK...
Hmm ett snäpp bättre igen förmodligen för att Michi P5 gillar USB in till sin DAC...

Jag har varje gång haft föregående system kvar och haft möjlighet att jämföra sida vid sida...
Hjälper Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22665
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Hjälp jox att hitta "bästa" DAC/streamern för stereo

Inläggav RogerGustavsson » 2022-11-07 09:47

Du har kanske blandat ihop Node (130) och Node 2i? Det är väl Node 2i som har USB ut? Där sitter en extra USB micro baktill.

Bild

Bild

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don
 
Inlägg: 7256
Blev medlem: 2003-08-27
Ort: area 51

Re: Hjälp jox att hitta "bästa" DAC/streamern för stereo

Inläggav avr7000 » 2022-11-07 11:45

Nope....

Den lilla på node2i är för serviceuppdatering eller nåt... Den stora för att ansluta extern HD med musik.

På Node130 har man uppdaterat mjukvaran så att man kan anvärda den stora (USB A) för att få ut digitalsignalen på USB.
Denna typ av uppdatering finns inte till Node2 eller Node2i

Stefan
Hjälper Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22665
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Hjälp jox att hitta "bästa" DAC/streamern för stereo

Inläggav RogerGustavsson » 2022-11-07 17:01

Bra förtydligande!

Användarvisningsbild
Remo
 
Inlägg: 25
Blev medlem: 2022-05-29

Re: Hjälp jox att hitta "bästa" DAC/streamern för stereo

Inläggav Remo » 2022-11-09 21:48

Jag tar gärna emot lite vägledning på mina funderingar, som är ganska lika trådskaparens. :)

Om jag förstått det rätt upplevs en BlueSound Node N130 låta platt, medans en moddad låtar avsevärt bättre. En moddad N130 via en Michi P5 Dac låtar ännu bättre, men den Dac:en är då i en prisklass för sig.

Alternativet att köpa en Topping Dac (eller liknande) är jag inte heller främmande för, men då får jag köra streamingen via min BlueSound Node version 1 (med bara optisk utgång). Jag gissar att min gamla Node kan bli en flaskhals här, dvs om jag ej uppdaterar streamingen också.

Sedan finns ju alternativet at köra en moddad N130 via min gamla Hegel HD11 Dac, men den är Dac:en med lanseringsår 2012 ju inte direkt ”den senaste”.

Till sist så skulle kanske en allt-i-ett lösning (med både streaming & Dac) likt Cambrigde CXN v2 vara den bästa lösningen, men från ”gamla DacMagic-tiden” är jag lite tveksam till ljudkvaliteten på Cambridges produkter.

Är det någon som kan bistå med en vägledande input på mina tankar, alternativt förslå någon annan lösning? :)

Här uppe i norr finns få möjligheter till hemlån, då det bara finns en HiFi-butik i stan vilket begränsar sortimentet.
Ganska nöjd ♫
Primare | Hegel | KEF | SVS | BlueSound

Användarvisningsbild
pLudio
 
Inlägg: 2399
Blev medlem: 2003-06-17
Ort: Stockholm

Re: Hjälp jox att hitta "bästa" DAC/streamern för stereo

Inläggav pLudio » 2022-11-09 22:11

Oavsett så kan du ju börja med att koppla en ny DAC via Toslink till din gamla NODE.
Caveat auditor. If bass was "faster" it would be "treble."

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB
 
Inlägg: 9564
Blev medlem: 2008-01-20
Ort: Göteborg

Re: Hjälp jox att hitta "bästa" DAC/streamern för stereo

Inläggav sprudel » 2022-11-10 10:10

Remo skrev:Jag tar gärna emot lite vägledning på mina funderingar, som är ganska lika trådskaparens. :)

Om jag förstått det rätt upplevs en BlueSound Node N130 låta platt, medans en moddad låtar avsevärt bättre. En moddad N130 via en Michi P5 Dac låtar ännu bättre, men den Dac:en är då i en prisklass för sig.

Alternativet att köpa en Topping Dac (eller liknande) är jag inte heller främmande för, men då får jag köra streamingen via min BlueSound Node version 1 (med bara optisk utgång). Jag gissar att min gamla Node kan bli en flaskhals här, dvs om jag ej uppdaterar streamingen också.

Sedan finns ju alternativet at köra en moddad N130 via min gamla Hegel HD11 Dac, men den är Dac:en med lanseringsår 2012 ju inte direkt ”den senaste”.

Till sist så skulle kanske en allt-i-ett lösning (med både streaming & Dac) likt Cambrigde CXN v2 vara den bästa lösningen, men från ”gamla DacMagic-tiden” är jag lite tveksam till ljudkvaliteten på Cambridges produkter.

Är det någon som kan bistå med en vägledande input på mina tankar, alternativt förslå någon annan lösning? :)

Här uppe i norr finns få möjligheter till hemlån, då det bara finns en HiFi-butik i stan vilket begränsar sortimentet.


Man kan väl köpa på ”öppet köp”? 14 dgr ångerrätt om man handlar på nätet. Kolla runt lite så ska du se att många handlare tillåter hemlån på distans.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

hifi
 
Inlägg: 6
Blev medlem: 2022-08-22

Re: Hjälp jox att hitta "bästa" DAC/streamern för stereo

Inläggav hifi » 2022-11-25 20:34

Topping DX3 Pro+
Jag tror att den har Bluetooth 5.0 (står qcc5125 på hemsidan)

Varför köpa dyrare? (2000kr)
Vad kan den inte göra som är viktigt?

Funderar på att köpa en som ren DAC till stereon på köpet får jag hörlursförstärkare, streamer

Användarvisningsbild
Belker
 
Inlägg: 5327
Blev medlem: 2003-07-16
Ort: Hill St. Pct

Re: Hjälp jox att hitta "bästa" DAC/streamern för stereo

Inläggav Belker » 2022-11-25 21:05

hifi skrev:Topping DX3 Pro+
Jag tror att den har Bluetooth 5.0 (står qcc5125 på hemsidan)

Varför köpa dyrare? (2000kr)
Vad kan den inte göra som är viktigt?

Funderar på att köpa en som ren DAC till stereon på köpet får jag hörlursförstärkare, streamer

Fast streamer är den ju inte. Eller menar du att telefon plus Bluetoothmottagare duger som streamer?

hifi
 
Inlägg: 6
Blev medlem: 2022-08-22

Re: Hjälp jox att hitta "bästa" DAC/streamern för stereo

Inläggav hifi » 2022-11-25 21:32

Jag är för gammal vet inte ens vad som räknas som stremer, CD kom när jag var vuxen. :oops:
Den har usb och det går att skicka musik från en dator då borde det bli felfritt, om det går att köra direkt från någon hårddisk nätverk vet jag inget om.
Hög kvalité då måste cd användas eller digitala kopior av cd-skivor
Helt tyst dator med kopierade cd skivor är som jag ser det intressant då kan man välja vad man vill lyssna på.

Användarvisningsbild
pLudio
 
Inlägg: 2399
Blev medlem: 2003-06-17
Ort: Stockholm

Re: Hjälp jox att hitta "bästa" DAC/streamern för stereo

Inläggav pLudio » 2022-11-25 21:41

hifi skrev:Jag är för gammal vet inte ens vad som räknas som stremer, CD kom när jag var vuxen. :oops:

En streamer har en liten inbyggd dator med Spotify-klient med mera som man i sin tur styr med telefon eller dator. Ljudet strömmas direkt från internet till streamern och inte via telefonen.

hifi skrev:Den har usb och det går att skicka musik från en dator då borde det bli felfritt,

Ja, DAC:en blir ett USB-ljudkort.

hifi skrev:om det går att köra direkt från någon hårddisk nätverk vet jag inget om.

Det går inte utan det får du göra med t ex ett program på datorn. En streamer kan ofta göra det.

hifi skrev:Hög kvalité då måste cd användas eller digitala kopior av cd-skivor
Helt tyst dator med kopierade cd skivor är som jag ser det intressant då kan man välja vad man vill lyssna på.

Det passar en DAC med USB bra till men valet av uppspelningsmjukvara återstår. Själv använder jag foobar2000. Roon, JRiver, HQ Player med flera är också populära. Spelar du upp med mjukvara på en dator så kan du EQ:a i mjukvaran.

BTW, Bluetooth LDAC och aptX HD är inte lossless, om man är petig med sånt. Men det låter bra.
Caveat auditor. If bass was "faster" it would be "treble."

hifi
 
Inlägg: 6
Blev medlem: 2022-08-22

Re: Hjälp jox att hitta "bästa" DAC/streamern för stereo

Inläggav hifi » 2022-11-25 22:52

pLudio tack för förklaringen det är barnen som streamar inte jag därav min okunskap :oops:



hifi skrev:Hög kvalité då måste cd användas eller digitala kopior av cd-skivor
Helt tyst dator med kopierade cd skivor är som jag ser det intressant då kan man välja vad man vill lyssna på.


Det passar en DAC med USB bra till men valet av uppspelningsmjukvara återstår. Själv använder jag foobar2000. Roon, JRiver, HQ Player med flera är också populära. Spelar du upp med mjukvara på en dator så kan du EQ:a i mjukvaran.


Jag är nog mest intresserad av en dator som kan sköta streming (ungarnas dator) då kan man även spela upp kopierade cd och få full ljudkvalitet (egna kopierade cd), EQ:a i mjukvaran är intressant då musiken ofta är så dålig och det kan finnas fel i ens egna prylar.
Vi har använt EQ i mjukvaran till en av gaming datorerna för att kompensera för frekvengånsfelet i hörlurarna.
Frågan är om det finns någon skillnad mellan värdens bästa cd spelare och en dator som spelar upp med värdens bästa DAC, jag tror att datorer är underskattade det går dessutom att uppgradera programvaran, man borde inte bli inlåst i någon dålig lösning som blir omodern eller försvinner.

Dator programvara och Topping DX3 Pro+ borde väl fungera bra.

Användarvisningsbild
pLudio
 
Inlägg: 2399
Blev medlem: 2003-06-17
Ort: Stockholm

Re: Hjälp jox att hitta "bästa" DAC/streamern för stereo

Inläggav pLudio » 2022-11-25 23:26

hifi skrev:Vi har använt EQ i mjukvaran till en av gaming datorerna för att kompensera för frekvengånsfelet i hörlurarna.

https://github.com/jaakkopasanen/AutoEq ... er/results

hifi skrev:Frågan är om det finns någon skillnad mellan värdens bästa cd spelare och en dator som spelar upp med värdens bästa DAC, jag tror att datorer är underskattade det går dessutom att uppgradera programvaran, man borde inte bli inlåst i någon dålig lösning som blir omodern eller försvinner.

En CD rip har färre bitfel. Med en dator kan du utnyttja finesser som ReplayGain med.

hifi skrev:Dator programvara och Topping DX3 Pro+ borde väl fungera bra.

Det gör det.
Caveat auditor. If bass was "faster" it would be "treble."

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26589
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Hjälp jox att hitta "bästa" DAC/streamern för stereo

Inläggav hifikg » 2022-11-26 00:11

Det finns inga genvägar

https://audioconcept.se/produkt/cary-audio-dms-800-professional-version/

Det är INTE deras dyraste eller den dyraste på långa vägar!
Sitter nöjd :)

hifi
 
Inlägg: 6
Blev medlem: 2022-08-22

Re: Hjälp jox att hitta "bästa" DAC/streamern för stereo

Inläggav hifi » 2022-11-26 03:22

hifi skrev:Dator programvara och Topping DX3 Pro+ borde väl fungera bra.

pLudio skrev:Det gör det.


Det finns en fördel med en dator den kan uppgraderas med ny programvara vilket kan vara omöjligt eller svårt med fysik hårdvara i en strimer
Jag har en NAD C375BEE med modulen NAD MDC MT1 Media Tuner "Unfortuantely, Spotify made a difficult technical decision to discontinue and shut off the embedded Spotify Connect integration"
Vet inte om det går att lösa inte undersökt det då den följde med förstärkaren när jag köpte den.
Jag är tveksam till all ny digital hårdvara där standarder kan ändras eller inte längre stödjas, den dyra strimern vi i dag köper kanske inte går att använda i morgon. :cry:
Risken är mycket stor att stremern vi I dag köper kommer att vara värdelös inom 10 ÅR.

Hembio standarder kommer och går det har gjort mig tveksam till digital hårdvara, många har en oanvändbar hemmabioreceiver i garderoben.
En bra DAC kan alltid användas för det behövs inte mer än gamla cd standarden för att lyssna på musik men vem vet då det kan komma 4 kanal stereo för musiklysning så dom får sälja nytt :|

hifi
 
Inlägg: 6
Blev medlem: 2022-08-22

Re: Hjälp jox att hitta "bästa" DAC/streamern för stereo

Inläggav hifi » 2022-11-27 21:12

Topping DX3 Pro+
http://www.amazon.se
15% rabatt just nu med kupong
Jag köpte en nu.1700kr

Tradera där finns en ny för 1500kr

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26589
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Hjälp jox att hitta "bästa" DAC/streamern för stereo

Inläggav hifikg » 2022-12-04 00:28

Om man har den sötaste dacen o bara vill streama, kan det här vara ett alternativ då?

https://audiograde.uk/review/primare-np5-prisma-mk2-streamer-review/

Påstås kunna streama DSD, det borde räcka en stund. Kan, förstås, inte streama Apple Music så det kan leda till byte till Qobuz. Frågan är hur smidigt det är att streama egna filer, om det går att avveckla datorn i riggen. Skulle kännas ovant, men den behöver snart bytas ändå (kan inte köra senaste Apple Musik pga "gammalt" operativ) o köpa en till dator för 20 lax, bara för musiken, kanske inte är helt nödvändigt.
Sitter nöjd :)

Föregående

Återgå till Köpråd


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Fytrius och 8 gäster