Moderator: Redaktörer
Lasse-pin skrev:Tog saken i egna händer ................
Adhoc skrev:Verkar det va något att ha? Eller är det mest gratis e gott?
heliac skrev:Ja delningsfiltret var ju lite lustigt konfigurerat. Diskant som börjar vid 400hz om jag fattar rätt. Gäller att ha gott om membran på hög
Lassen skrev:Det finns inga förstärkare i denna, förutom lågnivå. Använde en sådan 9300 i början av 90-talet i en "disco-rigg" som användes ganska ofta och fick utstå många transporter och omild behandling.
Delningarna är flacka, förutom HP vid 40 hz som är brantare. 40hz-delningen gick ej att kringå på bass-utgången.
Treble tar vid där bass slutar, så att säga, varför mid får en lite suspekt funktion då den överlappar de övriga.
I mitt fall passade det bra, med aktuell anläggning. Baslådorna klarade att gå högt i frek och topparna (som var passivt delade mellan 15" och 2" driver) var monterade direkt ovanpå dessa. Begränsningen nedåt passade baslådorna också, då de hade begränsad kapacitet under 40 hz.
Den var ändå alltför begränsad gällande delningsfiltret. Vore intressant att höra varför konstruktören valt dessa frekvenser. Kanske var övriga funktioner mer prioriterade än just delningsfiltret.
Kan inte minnas något gällande ljudkvalitet. Det maskerades kanske av andra bristerDen fungerade felfritt de år den användes.
MacBruce skrev:Lassen skrev:Det finns inga förstärkare i denna, förutom lågnivå. Använde en sådan 9300 i början av 90-talet i en "disco-rigg" som användes ganska ofta och fick utstå många transporter och omild behandling.
Delningarna är flacka, förutom HP vid 40 hz som är brantare. 40hz-delningen gick ej att kringå på bass-utgången.
Treble tar vid där bass slutar, så att säga, varför mid får en lite suspekt funktion då den överlappar de övriga.
I mitt fall passade det bra, med aktuell anläggning. Baslådorna klarade att gå högt i frek och topparna (som var passivt delade mellan 15" och 2" driver) var monterade direkt ovanpå dessa. Begränsningen nedåt passade baslådorna också, då de hade begränsad kapacitet under 40 hz.
Den var ändå alltför begränsad gällande delningsfiltret. Vore intressant att höra varför konstruktören valt dessa frekvenser. Kanske var övriga funktioner mer prioriterade än just delningsfiltret.
Kan inte minnas något gällande ljudkvalitet. Det maskerades kanske av andra bristerDen fungerade felfritt de år den användes.
Pjäsen heter ju "förförstärkare", så något muskedunder hade jag verkligen inte väntat mig. Men specen ser ju lite "ovanlig" ut, som du säger. Nåja, min "låda" lär vara på väg, så förhoppningsvis blir det lite "meetande" på den i helgen.
MacBruce skrev:[...]
Nehej, min "låda" har under 3 dygn med DHL:s hjälp tagit sig till Sundsvall och blir väl liggande där över helgen.
MacBruce skrev:MacBruce skrev:[...]
Nehej, min "låda" har under 3 dygn med DHL:s hjälp tagit sig till Sundsvall och blir väl liggande där över helgen.
NU pep min telefon och meddelade per sms, att paketet har avlämnats på det från mig längst bort liggande utlämningsstället. Får nog bryta midsommarfriden och hämta det i morgon fm... Det vore ju synd om grejorna skulle behöva ligga där och kallna över hela helgen.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster