avr7000 skrev:FBK skrev:avr7000 skrev:
9000 pistoler
9.....

Och de högtalarna spelar ungefär lika bra som ett par B&WN802 som nu finns beg. på Reference Audio för 49 pistoler... Jag tycker bättre om B&W men de kräver också betydligt mer kraft, där Energy är "lättdrivna" i jämförelse... Du kan ju tipsa köparen om denna om han vill köra Hemmabio.
https://www.tradera.com/item/170302/609 ... tas-v2-0ci
De är som sagt löjligt bra och 9000 är riktigt billigt.
Hade jag haft plats hade jag behållit dem som en god representant för "direktstrålande" högtalare till skillnad från min vurm för OA...
Det var bra knuff i ljudet och en "fysisk" upplevelse med 2 x 500 W (8 Ohm) trots "bara" 3 st 6.5 tummare i varje.
Och extremt låg dist.... de har ju ändå några år på nacken och det har hänt mycket de senaste 5 åren på elementfronten...
En väldigt trevlig klarhet i mellanregister.
Ja, dessa högtalare blir man paff av.... de där 6.5 tummarna "trollar med basen"

Hoppas köparen ger dem bra elektronik och miljö, för de kommer ge honom mycket. Jag har hört högtalarna med blandad elektronik och de funkar med enklare. Men de funkar ännu bättre med kvalitets grejer. Jag skulle ha valt något i förstärkarväg som har lite "kropp" och inte snöat in totalt på neutralt till dessa högtalare.
Just dessa högtalare är nog de mest prisvärda High-End högtalare jag hört....

Men ett par OA51.N skulle jag ändå valt framför dem, men jag är ju en totalt .N kåt människa.

Psykfall med en rad diagnoser och sjukdomen MS.
Lever på samhällets botten och Ordförande i Kabeltroendes riksförbund.
Audiofil som tycker om "naturligt" ljud och riktigt feta kablar.