FBK skrev:Kermit116 skrev:...
C388, 2*150w, med inbyggd Bluesound-MDC-modul för 12 000, inget fynd direkt men inget ofynd heller:
... .
För 12 så får man en del godis på beg marknaden, så ja... en Nad klass "kass" nja....
De där stärkarna kanske sjunker i pris, och då blir de mer intressanta.
C388 har inte den senaste klass-D-tekniken men är inte dålig, mitt exemplar användes vid den famösa DAC-testen för snart två år sedan och då kunde, rätt eller fel, lyssnarna detektera både det ena och andra i de olika dacarna.
Klass-D-tekniken är stadd i snabb utveckling vilket gör att grejorna naturligt faller snabbt i värde när nyare o bättre kommer.
Dock, hittar man ett snyggt exemplar av C388 för 9-10papp så tror jag att man tycker att man fått mycket bang for the buck om det är en integrerad förstärkare man söker. Den inbyggda DACen är nog det som är svaga länken, men den har gott om digitala ingångar så det löser man enkelt.
Den C388 som jag länkade till hade ett MDC-instickskort med Bluesound vilket gör den till en hygglig affär för den som sedan tidigare är i Bluesound-miljön o inte har behov av att ekvalisera i den digitala domänen.
" ... probably the best loud-speaker in the world"