Moderator: Redaktörer
distad skrev:Eller så väntar du ett tag till så kan du få världens "bästa kablar" dvs. "Knoppen Cable" (bara det)av mig om du betalar vettiga kontakter till dem, valfria. Du kommer nå nya höjder med ditt ljud, med "distad garanti".
RogerGustavsson skrev:Om utseendet är viktigt går det att dra över skosnören, Huggbäverns (sällan här numera) gamla tips. Knoppen/Lindroos har skänkt lila kablar typ Canford SDV-LFH och liknande Belden (möjligen 1855A). Bra dubbelskärmade (folie och flätad) kablar med låg kapacitans. Då får man förstås löda på kontaktdon själv.
PerStromgren skrev:Alberthall hade ett fint tips, Mogami. Där hittade jag detta tjusiga exemplar som var precis vad jag tänkt mig!
petersteindl skrev:Jag har blindtestat alla kablar. Jag såg ingen skillnad på dom.
petersteindl skrev:Jag har blindtestat alla kablar. Jag såg ingen skillnad på dom.
distad skrev:RogerGustavsson skrev:Om utseendet är viktigt går det att dra över skosnören, Huggbäverns (sällan här numera) gamla tips. Knoppen/Lindroos har skänkt lila kablar typ Canford SDV-LFH och liknande Belden (möjligen 1855A). Bra dubbelskärmade (folie och flätad) kablar med låg kapacitans. Då får man förstås löda på kontaktdon själv.
Fel, och åter fel. Du får ju ha koll på modellerna och färg, går ju inte att blanda hur som helst.. Den lila är en Belden 1694A. Och sedan finns det en "sjukhusgrön" som heter Canford SDV-L-LFH
Har inte blindtestat dem, men kommer jämföra dem två någon gång. Har jämfört den lila emot många andra kablar och jag rankar Belden 1694A som den bästa signalkabel jag haft.
AlbertHall skrev:Om det genomgående ska vara RCA, köp då 75 Ohms.
Då funkar det för både analog och digital överföring.
Du slipper koppla in fel kabel, vilket är lätt hänt
Kraniet skrev:Dynawox hade ju en hyffsad snygg också
[ Bild ]
https://www.amazon.se/DynaVox-207377-Pe ... cs&sr=1-17
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 19 gäster