Moderator: Redaktörer
Kermit116 skrev:https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/eversolo-dmp-a8-balanced-streamer-dac-review.55826/
avr7000 skrev:Kermit116 skrev:https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/eversolo-dmp-a8-balanced-streamer-dac-review.55826/
Ja du ser![]()
![]()
den är bäst
Kermit116 skrev:2 072:92 euro m svensk moms (Audiophonics), m dagens eurokurs (11,62) så blir det 24 087,33, å så lite frakt. Säg 24 500 kronor till en paketutlämning nära Dig.
Hur får man ihop man-math's till den här då?
Hm, jag "behöver" en bra streamer (Node 130, nu prissänkt); 5 000
Å en tillräckligt bra DAC, Nodens är ju kass (SMSL D-6s (SINAD 122-123, typ)); 2 400
Å så en DSP, nej RCA funkar inte, måste ha balanserat (miniDSP 2x4 Flex Analog Balanced), DACen har SINAD på 114, inte heller den duger); 8 800
Å så kräver ju separata enheter en massa sladdar oxå;. säg 1 300
Totalt 17 500 kronor.
Sk-t oxå, fattas 7 papp! Får börja samla tomglas o sen smuggla in lådan i kåken.
Trevlig helg
/Frog
avr7000 skrev:Kermit116 skrev:...
Sk-t oxå, fattas 7 papp! Får börja samla tomglas o sen smuggla in lådan i kåken.
Trevlig helg
/Frog
https://www.hembiobutiken.se/produkter/ ... rsteg-dac/
RogerGustavsson skrev:Eversolo saknar väl delningsfilterdelen för de som kör delade system? Den har väl endast en analog stereoutgång? I så fall ersätter den inte inte en miniDSP FLEX rakt av.
RogerGustavsson skrev:Eversolo saknar väl delningsfilterdelen för de som kör delade system? Den har väl endast en analog stereoutgång? I så fall ersätter den inte inte en miniDSP FLEX rakt av.
eljulio skrev:Denna manick (https://www.hembiobutiken.se/produkter/ ... rsteg-dac/) har alltså allt man behöver för ekvalisering och stremaingfunktion i referensklass? Hmmm... man kanske skulle få bort en låda ur systemet. En låda ersätter två så att säga. I amirs test såg jag att balanserat föredrogs, eller läste jag fel? Min minidspFlex är jag väldigt nöjd med, men den skulle ju inte behövas om denna införskaffades.
RogerGustavsson skrev:Enligt manualen så kan man använda RCA och XLR samtidigt men jag utgår ifrån att det blir samma analoga signal. En möjlighet är kanske att använda en digital utgång till en extern DAC/DSP och slutsteg? Finns ju Hypex FusionAmp, miniDSP PWR och liknande "plate amps".
Ted_B skrev:Wiim ultra låter nästan för bra för att vara sann till det priset. Hoppas den blir riktigt lyckad, så hamnar det en här hemma också.
avr7000 skrev:Det kommer en billigare manick strax som heter Wiim Ultra som har allt du skulle behöva, DSP med parametrisk eq, delning till sub, streamer, HDMI Arc, t o m Riaa för MM o MC
avr7000 skrev:Ted_B skrev:Wiim ultra låter nästan för bra för att vara sann till det priset. Hoppas den blir riktigt lyckad, så hamnar det en här hemma också.
Ja att DAC och försteg skulle vara top notch håller jag för osannolikt men den kanske (hoppas hoppas) är bra som ren streamer med DSP etc. för det priset så skulle det vara mer än prisvärt bara där...
Tell skrev:Det är totalt ovärt att titta på prestandan i prylar utan man ska basera sina köp på features man behöver...
Bill50x skrev:Tell skrev:Det är totalt ovärt att titta på prestandan i prylar utan man ska basera sina köp på features man behöver...
Och hur det låter förstås. Någonstans blir signalen analog och den omvandlingen kan vara olika bra gjord. Att stirra sig blind på tekniska data räcker inte.
/ B
RogerGustavsson skrev:Känns som bra mätvärden triumferar men är det verkligen så när alla störningar ligger så långt nere under den nivå musiken brukar ligga på? Ser vi detta mer än hör? Nu är det förstås såväl streamingfunktionen som resten vi hör. Vilken skillnad är det mot att lyssna på fonogrammet som CD?
Tell skrev:avr7000 skrev:Ted_B skrev:Wiim ultra låter nästan för bra för att vara sann till det priset. Hoppas den blir riktigt lyckad, så hamnar det en här hemma också.
Ja att DAC och försteg skulle vara top notch håller jag för osannolikt men den kanske (hoppas hoppas) är bra som ren streamer med DSP etc. för det priset så skulle det vara mer än prisvärt bara där...
Definera "top notch"? Även om dom kanske inte har 120db SINAD så är ändå gott som alla DACs, försteg etc idag helt transparenta för mänskliga öron. Det är totalt ovärt att titta på prestandan i prylar utan man ska basera sina köp på features man behöver, alltså nåt som Wiim Ultra garanterat har ganska fullspäckat av. Skulle själv fundera på en sån om jag inte redan hade en Nvidia Shield och en MiniDSP 2x4HD med dess top notch prestanda.
hcl skrev:Tell skrev:avr7000 skrev:
Definera "top notch"? Även om dom kanske inte har 120db SINAD så är ändå gott som alla DACs, försteg etc idag helt transparenta för mänskliga öron. Det är totalt ovärt att titta på prestandan i prylar utan man ska basera sina köp på features man behöver, alltså nåt som Wiim Ultra garanterat har ganska fullspäckat av. Skulle själv fundera på en sån om jag inte redan hade en Nvidia Shield och en MiniDSP 2x4HD med dess top notch prestanda.
Så har det sagts om hifi-pryttlar så länge jag kan komma ihåg. Det var inte sant förr och är förmodligen inte sant idag heller. Att jag skriver förmodligen beror på att jag inte lyssnat på så mycket av det nyaste. Kan bara konstatera att nu som då är det bästa kolossalt mycket bättre än mycket av det som nu som då som påstås vara felfritt (transparent).
avr7000 skrev:Köpte idag hem en Wiim Ultra som skall utvärderas.
Nästa vecka skall vi testa o jämföra Eversolo DMP-A6, DMP-A6 med PD Creative LPS, DMP-A8 och WiiM Ultra.
avr7000 skrev:avr7000 skrev:Köpte idag hem en Wiim Ultra som skall utvärderas.
Nästa vecka skall vi testa o jämföra Eversolo DMP-A6, DMP-A6 med PD Creative LPS, DMP-A8 och WiiM Ultra.
Och Node130 med Fidelity Audio nätdel.....
sprudel skrev:avr7000 skrev:avr7000 skrev:Köpte idag hem en Wiim Ultra som skall utvärderas.
Det kommer att bli en lång övning.
sprudel skrev:avr7000 skrev:avr7000 skrev:Köpte idag hem en Wiim Ultra som skall utvärderas.
Det kommer att bli en lång övning.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster