Ted_B skrev:Min anläggning i vardagsrummet ser ut så här:
Förstärkare Nad 375 Bee, 3000 kr
Högtalare Carlsson Oa 52.3, 5000 kr
Streamer Chromecast Audio, 500 kr
Dac Nad D1050, 500 kr
Totalt 9000 kr
Sen finns det en Pioneer DVD 757 som spelar cd's, 700 kr
Skivspelare Technics SL-M1, inte inkopplad eftersom jag behöver en separat RIIA till den men det ska inhandlas.
Hm, jag har ju från tid till annan peppat Ted_B till det ena eller andra köpet så jag borde ha förstått vartåt detta skulle barka.
Streamern har jag inget att andraga emot, är väl mer en fråga om funktionalitet och användargränssnitt så länge som man använder en extern DAC.
375:an är ju i princip en 275:a med integrerat försteg, en mycket användbar manick faktiskt och som paradoxalt ofta är billigare än en 275:a. Oavgjort.
OA52.3. Jag minns dom, inköpta i Eskilstuna och jag hetsade Ted med att om inte han slår till NU så köper jag dom när jag ska till landet några dagar senare, det tog skruv. Som djupt troende carlssonit så hävdar jag ju bestämt att 52.2 är "the real stuff" och att 52.3 är ngt Öhman o Stiftelsen kladdat till, Grafpro/Carlssonkult menar att 52.2 mäter rakare. Jag vet dock dom som på allvar påstår att dom föredrar 52.3 framför 52.2, "det är dom där s-ljuden i Vifan" säger dom o vill inte förstå att det vid en samlad bedömning var så Stig ville ha det. Låt oss vara snälla o kalla valet 52.2/52.3 en smaksak.
DACen. Skulle vara här ngt kan skilja, NADen är långtifrån min SMSL D-6s, som ännu efter ett halvår fortfarande hänger kvar på Amirm's Topp20. Jag tror mig höra skillnader mellan den o min sämsta DAC, SMSL SU-6, och skulle nog kunna detektera NADen vid en jämförande lyssning. Vidare hävdar jag att något positivt hände med upplevelsen av musiken när jag bytte ut SU-6 o stoppade in D-6s, men...
... är den skillnaden värd 10 papp? Tveksam.
Ted_B I think you got me!
/Frog
" ... probably the best loud-speaker in the world"