Jag tänkte jag skulle köpa en Dirac Live Licens och det finns ju två olika att välja på.
Räcker det med limited bandwidth eller ska man slå till på Full när man ändå håller på?
Moderator: Redaktörer
Johan_Lindroos skrev:Du har väl inte missat denna tråd?
viewtopic.php?f=10&t=75245
Automagisk korrektion över hela frekvensområdet verkar inte vara någon hit om man säger så...
mindcruncher skrev:Johan_Lindroos skrev:Du har väl inte missat denna tråd?
Automagisk korrektion över hela frekvensområdet verkar inte vara någon hit om man säger så...
Sedär. Tack! kanske har sparat en tusing då.
Johan_Lindroos skrev:mindcruncher skrev:Johan_Lindroos skrev:Du har väl inte missat denna tråd?
Du kan ju spara ännu mer genom att strunta i att köpa Dirac. Jag har dock aldrig dubbelkollat resultatet av Audyssey. Men där är Audysseys app en nödvändighet för att stänga av dumma grejor som slås på automatiskt om man inte nyttjar appen.
mindcruncher skrev:Johan_Lindroos skrev:mindcruncher skrev:
Du kan ju spara ännu mer genom att strunta i att köpa Dirac. Jag har dock aldrig dubbelkollat resultatet av Audyssey. Men där är Audysseys app en nödvändighet för att stänga av dumma grejor som slås på automatiskt om man inte nyttjar appen.
Fast nu har jag ingen enhet som stödjer Audyssey?
Johan_Lindroos skrev:mindcruncher skrev:Johan_Lindroos skrev:
Fast nu har jag ingen enhet som stödjer Audyssey?
Det vanligaste är att folk har Audyssey inbyggt i sin Denon eller Marantz hembioreceiver och där man kan köpa till Dirac, jag trodde du hade en sådan.
Vad har du för burk? Om den har parametrisk frekvenskurvevariator kan du göra samma sak men du behöver mäta.
Johan_Lindroos skrev:Du har väl inte missat denna tråd?
mindcruncher skrev:Jag tänkte jag skulle köpa en Dirac Live Licens och det finns ju två olika att välja på.
Räcker det med limited bandwidth eller ska man slå till på Full när man ändå håller på?
Hjalmar_Branting skrev:Hos mig gör Dirac susen men så har jag inget superdämpat rum utan lite mer normalt rum.
Efterklangen blir största skillnaden och får jag välja mellan skrymmande madrasser och mjukvara så är valet enkelt.
Är det inte öppet köp första tiden?
Har för mig att man fick någon form av öppet köp i början,kolla det.
distad skrev:Hjalmar_Branting skrev:Hos mig gör Dirac susen men så har jag inget superdämpat rum utan lite mer normalt rum.
Efterklangen blir största skillnaden och får jag välja mellan skrymmande madrasser och mjukvara så är valet enkelt.
Är det inte öppet köp första tiden?
Har för mig att man fick någon form av öppet köp i början,kolla det.
Va...madrasser längs med alla väggar och tak är väl helt normalt för den genomsnittlige Faktisk människan...
![]()
![]()
![]()
radelius skrev:Jag är supernöjd med Dirac!
Kör en Denon 4800h och låter Diracen reglera hela registret. Jag köpte hela paketet med Bass Managment etc. Mäter enl Diracs instruktion i 9 resp 13 positioner. Ställer in önskad Rumskurva i Dirac, sparar filtret på en position i förstärkaren som kan spara tre olika filter.
Skapar därefter ett nytt filter antingen från befintlig mätning eller en alternativ mätmetod. Sparar även detta, nu kan jag enkelt switcha emellan ett antal olika filter. För närvarande har jag ett filter för egoistisk lyssning och ett mer socialt anpassat filter.
Jag kör ett 4.2 system med OA51.N som frontar och två slutna hörnplacerade subbar med SEAS L26Roy. Surrounder är ett par takmonterade Mupps.
Jag har labbat lite fram och tillbaks med olika mikrofonplaceringar vid mätning för att hitta rätt. Inget konstigt alls och bra blir det hos mig!
radelius skrev:Jag är supernöjd med Dirac!
Kör en Denon 4800h och låter Diracen reglera hela registret. Jag köpte hela paketet med Bass Managment etc. Mäter enl Diracs instruktion i 9 resp 13 positioner. Ställer in önskad Rumskurva i Dirac, sparar filtret på en position i förstärkaren som kan spara tre olika filter.
Skapar därefter ett nytt filter antingen från befintlig mätning eller en alternativ mätmetod. Sparar även detta, nu kan jag enkelt switcha emellan ett antal olika filter. För närvarande har jag ett filter för egoistisk lyssning och ett mer socialt anpassat filter.
Jag kör ett 4.2 system med OA51.N som frontar och två slutna hörnplacerade subbar med SEAS L26Roy. Surrounder är ett par takmonterade Mupps.
Jag har labbat lite fram och tillbaks med olika mikrofonplaceringar vid mätning för att hitta rätt. Inget konstigt alls och bra blir det hos mig!
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 10 gäster