Moderator: Redaktörer
Chris71 skrev:Jag har inte gjort slut med fysiskt media så hos mig snurrar det på fler olika ställen.
Som apparat gillar jag de Oppo jag använder för filmtittning.
Denons DVD 3930 har pensionerat som filmvisare och är stadiga cd-spelare med lite för lång startup tid men annars som en pansarvagn.
De absoluta favoriterna som inte byts ut någonsin är ett antal Teac VRDS av modell P700 och 20, helt fantastiska drivers som behöver en ny rem och lite fett vart 20:e år och sen tuffar de på, med lite olika DACar så kan man ju njuta precis vilken era av omvandling som passar smaken.
tyvärr finns ingen av dessa att klämma på i affären, men i fallet med TEAC är jag rätt säker på att om man köper en begagnad så gör man inte bort sig.
Bill50x skrev:Spelar själv på en Linn Ikemi, en underbar spelare. Känns otroligt gedigen att handha. Man brukar hitta sådana för runt 5 tusen. Ser inte mycket ut för världen bara en kvadratisk svart låda (finns i silver men sällsynt) med en display och några knappar. Låter väldigt bra, behövs knappast någon extern DAC.
[ Bild ]
/ B
avr7000 skrev:Jag har en Yamaha CD S2000 (som jag nu sålt till Ola).
Den är stabilt byggd och går att få till bra priser.
(kostade 20000 ny eller nåt)
RJohan skrev:Linn CD 12:
[ Bild ]
Framsidan är ännu snyggare!
Naim? Njaa... Jag har haft både CDS och CDSII, en del idiotproblem kring den lösa pucken som sänker kvalitetsintrycket betydligt. Förresten hade de ingen digitalutgång.
RJohan skrev:Linn CD 12:
[ Bild ]
Framsidan är ännu snyggare!
Naim? Njaa... Jag har haft både CDS och CDSII, en del idiotproblem kring den lösa pucken som sänker kvalitetsintrycket betydligt. Förresten hade de ingen digitalutgång.
Chris71 skrev:Det jag gillar med TEAC är att man får precis det som alla andra skryter med utan extra krångel.
Froggy skrev:Maskiner för professionellt bruk kanske? Radio Studios? De är väl konstruerade för att hålla mekanisk och vara reparaperbara ?
Morello skrev:avr7000 skrev:Jag har en Yamaha CD S2000 (som jag nu sålt till Ola).
Den är stabilt byggd och går att få till bra priser.
(kostade 20000 ny eller nåt)
Kvaliteteskänslan är i praktiken oöverträffad! Helt jämförbar med exempelvis Accuphase CD-spelare.
Kraniet skrev:Rotel Michi ser ju också rejäl ut. 23,5 kg![]()
[ Bild ]
https://www.hifi-punkten.se/produkt/rot ... ng=1&gQT=1
avr7000 skrev:Oppo bd105 är som sagt oxå trevliga.
avr7000 skrev:Jag har en Denon med som känns ganska välbyggd.
https://www.hifiengine.com/manual_libra ... 10ae.shtml
Annars är ju pioneer 668 för de pengar de går för idag svårslagna pris/kvalitet.
Oppo bd105 är som sagt oxå trevliga.
-har båda dessa.
distad skrev:Jag tror Denon är bra och det är bara åka till klubben och fingra på en. Men den där Teac:en som du lade upp bild på låter som ett tröskverk när man öppnar släden.... om jag minns rätt då jag såg den i en någon video. En CD-spelare för 30 papp ska släden ha lite känsla och inte låta som på en 3-tusen kronors maskin, *tycker jag*
gflar skrev:Lars i Ljusdal (tror du känner han) har ett par Denon ute på Hifimagasinet nu.
Jag har handlat av han för nått år sedan, trevlig kille.
gflar skrev:avr7000 skrev:Jag har en Denon med som känns ganska välbyggd.
https://www.hifiengine.com/manual_libra ... 10ae.shtml
Annars är ju pioneer 668 för de pengar de går för idag svårslagna pris/kvalitet.
Oppo bd105 är som sagt oxå trevliga.
-har båda dessa.
Lars i Ljusdal (tror du känner han) har ett par Denon ute på Hifimagasinet nu.
Jag har handlat av han för nått år sedan, trevlig kille.
Användare som besöker denna kategori: Adhoc och 8 gäster