distad skrev:RogerGustavsson skrev:hifikg tror jag vet mera om hur tjurigt det var.
viewtopic.php?p=1977357#p1977357
Och varför ska man bry sig om detta då man kan lämna in hos någon firma som åtar sig rep om det behövs. Helt onödig svartmålning som jag skrev innan.
På den tiden det hände fanns det några firmor som kunde åta sig att titta på den, ja den var väl t o m inlämnad hos någon om jag inte missminner mig, men då det var omöjligt att få tag i nödvändig information så backade de ur. Slutade med att den användes som inbyte vid köp av en synnerligen exklusiv apparat av annat märke. Den blev inte kvar i riggen särskilt länge och såldes med stor förlust. Inbytesvärdet var inte mer vad jag hade fått i rabatt vid en kontantaffär. Handlaren som bytte in den lät den gå som reservdelsmaskin för lite fikabröd. Där slutade berättelsen om den svenska kvalitetsprodukten, från 80 lax till fikabröd. För samma slantar och en hel påse växelpengar har jag fått Qutest, Mscaler och svarta lådor, får se vad som händer med dem om det tarvas service i framtiden.