Har nyligen tagit över en familjegård som jag tänkt att renovera upp. Stället har lite intressant historia med bland annat en gammal fallfärdig scen som användes på 50-talet.
Publikrekordet var back in the days närmare 6000 pers om jag förstått saken rätt. Nu är det väl främst tänkt som en privat fastighet, men jag utesluter inte att eventuellt kunna anordna något framöver.
Ytan direkt framför scenen är väl ca 50m djupt, och 40m brett.
Tanken är att införskaffa något skalbart, dvs börja med en "liten" rigg för gräsklippningen och majstången

Dåligt insatt i just märken för PA. Känns som att en kass ljudtekniker kan få allt att låta skit när man är på evenemang.
Array är ju skalbart och mer eller mindre standard för större evenemang, men hur fungerar det att börja med bara 2st?
Tips på märken mottages gärna!
Fördel med saker som går att köpa direkt utan att behöva krångla till det allt för mycket. Sett att exempelvis D&B Audiotechnik hyllas, men inget du kan köpa från hyllan hos Thomann direkt.
Ljudkvalitet och pris/prestanda är prio i mitt läget. Inte hållbarhet för att turnera och misshandla över hela världen.
Baslådor kan ju även gå att snickra själv om det är prisfördelaktigt.