Jag går i tankarna om att införskaffa några produkter från Wiim och vill gärna höra vilka åsikter ni har.
I ena fallet så tänker jag mig testa en Wiim Amp (Pro) till mina OA52.2:or som ersättare till en gammal Denon-receiver som idag agerar förstärkare. Min förhoppning är att kraftigt banta ner den fysiska storleken på förstärkaren och ändå få något som tillräckligt väl driver högtalarna samtidigt som 'alla' ingångar/streamingmöjligheter jag behöver finns med. Gör jag några uppenbara tankefel här? Några alternativ jag bör överväga?
I andra fallet så sneglar jag på en Wiim Ultra att ha för 2-kanalslyssning i bion. I bion idag är ordningen Tidal Connect i Denon x3800h -> Rotelsteg för 2-kanal (Apple TV -> Denonen -> Roteln för film och multikanal). Jag vill undersöka utfallet av Wiim Ultra -> Rotel, men kör lite fast på att jag inte (ännu) har något bra sätt att koppla in 2 källor till Roteln. Jag kan dock inte släppa tanken på att jag lider lite av audiophilia nervosa och att införskaffandet av en Wiim Ultra inte gör någon hörbar skillnad utan mer är av 'akademisk natur'.
Tror ni att det är pengar i sjön? Några alternativ jag bör överväga? Några erfarenheter av välfungerande 2-in-1-ut RCA-RCA eller motsvarande lösningar för att koppla två källor till ett slutsteg?
Wiim:arna är ju, i sammanhanget, ekonomiskt ganska snälla så jag kan acceptera att köpa och prova. De bör antagligen gå att avyttra ganska enkelt utan att göra en större förlust (i absoluta tal).