Moderator: Redaktörer
Nattlorden skrev:Teenage Engineering OD-11 ?
paa skrev:Jag hör ingen logisk förklaring till bytet!
PerStromgren skrev:Nattlorden skrev:Teenage Engineering OD-11 ?
Ja, det var ju inte ett så dumt tips! Det är dock ett enormt slöseri med dator och slutsteg ibyggt, men det är kanske en smäll man får ta. Det inbyggda slutsteget gör ju att konstruktören kunde dela upp jobbet så att akustik och elektronik hjälps åt, förstås. Har du hört dem, kanske?
PS. Varför i h-e har de monterat en 3,5mm-kontakt på ingången? Jag hatar dem; alla vi har i huset har kontaktproblem på ett eller annat sätt.
PerStromgren skrev:Nattlorden skrev:Teenage Engineering OD-11 ?
Ja, det var ju inte ett så dumt tips! Det är dock ett enormt slöseri med dator och slutsteg ibyggt, men det är kanske en smäll man får ta. Det inbyggda slutsteget gör ju att konstruktören kunde dela upp jobbet så att akustik och elektronik hjälps åt, förstås. Har du hört dem, kanske?
PS. Varför i h-e har de monterat en 3,5mm-kontakt på ingången? Jag hatar dem; alla vi har i huset har kontaktproblem på ett eller annat sätt.
Imperial-Blomman skrev:Ett par OA-12 kanske.
sprudel skrev:Du ansluter dem till husets wifi, och elnät förstås. Det är allt. Hjärtinfarkten över 3,5 mm fixat!
De låter väldigt bra i mitt tycke, har två i Mollösund.
OD-11-specifikationen skrev:supported services
AirPlay 2
spotify connect
bluetooth audio
PerStromgren skrev:sprudel skrev:Du ansluter dem till husets wifi, och elnät förstås. Det är allt. Hjärtinfarkten över 3,5 mm fixat!
Vi har just nu en Squeezebox-klient som primär källa, och det är inte helt självklart hur den pratar med nätet på OD11. Jag skulle vilja ha en generell koppling, inte något applikationsspecifikt.OD-11-specifikationen skrev:supported services
AirPlay 2
spotify connect
bluetooth audio
Tycker du att de låter bra, är det ett bra betyg. Tack!
paa skrev:PerStromgren skrev:sprudel skrev:Du ansluter dem till husets wifi, och elnät förstås. Det är allt. Hjärtinfarkten över 3,5 mm fixat!
Vi har just nu en Squeezebox-klient som primär källa, och det är inte helt självklart hur den pratar med nätet på OD11. Jag skulle vilja ha en generell koppling, inte något applikationsspecifikt.OD-11-specifikationen skrev:supported services
AirPlay 2
spotify connect
bluetooth audio
Men Squeezebox är ju inte precis nyproducerad heller, och inte precis framtidssäker!
PerStromgren skrev:sprudel skrev:Du ansluter dem till husets wifi, och elnät förstås. Det är allt. Hjärtinfarkten över 3,5 mm fixat!
AirPlay 2
spotify connect
bluetooth audio
PerStromgren skrev:Intressant att höra era referenser till SB-ersättare! Den här DAC32, vad är det? Min sökning ger många träff, varav en går till ett gammalt diod-triod-rör!
Nattlorden skrev:Denna kanske?
https://theaudiostore.co.uk/product/dac ... -streamer/
Nattlorden skrev:PerStromgren skrev:Intressant att höra era referenser till SB-ersättare! Den här DAC32, vad är det? Min sökning ger många träff, varav en går till ett gammalt diod-triod-rör!
Denna kanske?
https://theaudiostore.co.uk/product/dac ... -streamer/
RogerGustavsson skrev:Går den endast via Airplay? Fungerar det med annat än Apple?
Användare som besöker denna kategori: Trassel och 5 gäster