Moderator: Redaktörer
Beakungen skrev:Jag har kört den som försteg också och tyckte det lät bra men saknade lite tryck och dynamik när man vred på. Sen gick till slut även volymen i taket.
Beakungen skrev:Jag kör själv med Wiim ultra i huvudanläggningen och tycker det låter mycket bra. Jag har kört den som försteg också och tyckte det lät bra men saknade lite tryck och dynamik när man vred på. Sen gick till slut även volymen i taket. Men visst då var det ändå rätt högt ska sägas. Men i övrigt funkade det väldigt smidigt med Peq och delning osv
Beakungen skrev:Jag är själv sugen på att prova en Wiim amp till lilla rummet och driva ett par piP kanske. Tror det kan låta mkt trevligt och vara sjukt smidigt
HakanC skrev:Jag blev såpass nöjd med den att jag även bytte ut förstärkaren i "stan" till en Ultra, men där har jag Ino piP och det blev två Topping B100 för att driva dem.
Jag är riktigt nöjd med båda anläggningarna, särskilt alla möjligheter med streaming och Room Correction
Large skrev:Övervägdes Wiim Amp innan beslutet att köra Ultra + B100?
HakanC skrev:Beakungen skrev:Jag har kört den som försteg också och tyckte det lät bra men saknade lite tryck och dynamik när man vred på. Sen gick till slut även volymen i taket.
Jag vet ju inte hur du har ställt in din Ultra, men det går ju att ändra max utnivå från den
Large skrev:Beakungen skrev:Jag kör själv med Wiim ultra i huvudanläggningen och tycker det låter mycket bra. Jag har kört den som försteg också och tyckte det lät bra men saknade lite tryck och dynamik när man vred på. Sen gick till slut även volymen i taket. Men visst då var det ändå rätt högt ska sägas. Men i övrigt funkade det väldigt smidigt med Peq och delning osv
Hur har du den kopplad i huvudanläggningen då du inte använder den som försteg?Beakungen skrev:Jag är själv sugen på att prova en Wiim amp till lilla rummet och driva ett par piP kanske. Tror det kan låta mkt trevligt och vara sjukt smidigt
Det är också ett användarfall som jag har. Med piP alltså. Mina piP används för tv-ljud och drivs av en NAD 3020 v2, vilket fungerar utmärkt så länge inget annat än tv'n används som källa. Här skulle jag kunna tänka mig att köra med en Wiim Amp och helt avskaffa NADen, alternativt en Wiim Ultra med NADen som slutsteg. Både en Ultra och en Amp kan alltså komma till användning på flera sätt hemma hos mig vilket är varför jag överväger att skaffa en av varje för att testa var/hur de kommer bäst till nytta.![]()
Large skrev:Jag går i tankarna om att införskaffa några produkter från Wiim och vill gärna höra vilka åsikter ni har. Några alternativ jag bör överväga?
I andra fallet så sneglar jag på en Wiim Ultra att ha för 2-kanalslyssning i bion. I bion idag är ordningen Tidal Connect i Denon x3800h -> Rotelsteg för 2-kanal (Apple TV -> Denonen -> Roteln för film och multikanal). Jag vill undersöka utfallet av Wiim Ultra -> Rotel, men kör lite fast på att jag inte (ännu) har något bra sätt att koppla in 2 källor till Roteln.
Morello skrev:Kikade på en apparat - tillverkaren anger inte ens med vilken spänning apparaten skall drivas, men CE-märket har dom klistrat på trots denna uppenbara brist.
Morello skrev:Kina-hifi-varning utfärdas!
David_A skrev:Eller så kopplar du bara in Ultran på någon analog ingång på Denonen och kör den i pure direct mode eller vad det heter, och med full utstyrning på Ultran.
Daad skrev:I så fall finns RCA-omkopplare 2 in till 1 ut, detta är ett exempel: https://www.ebay.com/itm/125810401029 och ett annat exempel på RCA-omkopplare med fjärrkontroll: https://www.audiophonics.fr/en/source-selectors/source-selector-with-remote-control-3-rca-to-1-rca-1-rca-to-3-rca-p-13494.html?srsltid=AfmBOorENraUCITu5SoJwIRdFu0q7A12sDJ3tWlRLlso2o_rWDL7Ikmu
Large skrev:I andra fallet så sneglar jag på en Wiim Ultra att ha för 2-kanalslyssning i bion. I bion idag är ordningen Tidal Connect i Denon x3800h -> Rotelsteg för 2-kanal (Apple TV -> Denonen -> Roteln för film och multikanal). Jag vill undersöka utfallet av Wiim Ultra -> Rotel, men kör lite fast på att jag inte (ännu) har något bra sätt att koppla in 2 källor till Roteln. Några erfarenheter av välfungerande 2-in-1-ut RCA-RCA eller motsvarande lösningar för att koppla två källor till ett slutsteg?
Daad skrev:Large skrev:I andra fallet så sneglar jag på en Wiim Ultra att ha för 2-kanalslyssning i bion. I bion idag är ordningen Tidal Connect i Denon x3800h -> Rotelsteg för 2-kanal (Apple TV -> Denonen -> Roteln för film och multikanal). Jag vill undersöka utfallet av Wiim Ultra -> Rotel, men kör lite fast på att jag inte (ännu) har något bra sätt att koppla in 2 källor till Roteln. Några erfarenheter av välfungerande 2-in-1-ut RCA-RCA eller motsvarande lösningar för att koppla två källor till ett slutsteg?
Kan inte Apple TV så detta förslag kanske inte fungerar eller så funkar det.
Ljudet från Apple TV via AirPlay till Volumio Primo sedan kopplas Volumio Primo till RCA ingångarna på ditt Rotel slutsteg.
HenrikTornquist skrev:Ni som använder Wiim Ultra, märker ni något av att den interna klockan är så dålig som vissa hävdar? SMSL external reclocker ska för 60$ på Amazon vara ett fynd, och lyfta ljude högst väsentligt.
HenrikTornquist skrev:Ni som använder Wiim Ultra, märker ni något av att den interna klockan är så dålig som vissa hävdar?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster