Moderator: Redaktörer
avr7000 skrev:Carlsson eller larsen
JakGVT skrev:Vad skulle ni välja för högtalare för att ha bakgrundsmusik i en matsal?
JakGVT skrev:Inte så stort rum hemma 5x8m. Vill helst inte ha högtalare som syns, så mindre och grundare skulle underlätta det. Vete tusan om jag kan fälla in högtalare i taket, får fråga en snickare vad han tror.
Froggy skrev:Någon (Johan Lindros kanske) lär ha använt INO surronder tillsammans med basmoduler tror jag vid en fest med gott resultat.
Dvs, högtalare med god/hög spridning gissar jag fungerar bra (har inte tex INO A2 rykte om sig att vara svåra att lokalisera med enbart hörseln?)
JakGVT skrev:Jag tror säkerligen att Ino A2 och ProfX4 låter bra för 40+17k, men A2 är inte så små och lättplacerade direkt. 8^)
Jag tror jag ska prova med tavelvarianten av IKEA Symfonisk, många verkar gilla den. Två sådana och om man sedan kompleterar med en Sonos Sub av någon sort från Blocket lär det låta helt OK.
Ni som har den varianten av Symfonisk, vad tycker ni?
steven33 skrev:JakGVT skrev:Jag tror säkerligen att Ino A2 och ProfX4 låter bra för 40+17k, men A2 är inte så små och lättplacerade direkt. 8^)
Jag tror jag ska prova med tavelvarianten av IKEA Symfonisk, många verkar gilla den. Två sådana och om man sedan kompleterar med en Sonos Sub av någon sort från Blocket lär det låta helt OK.
Undrar varför IKEA slutar samarbetet med Sonos. Var det för att det såldes för dåligt, eller kommer IKEA med en egen liknande produkt i stället?

dewpo skrev:steven33 skrev:JakGVT skrev:Jag tror säkerligen att Ino A2 och ProfX4 låter bra för 40+17k, men A2 är inte så små och lättplacerade direkt. 8^)
Undrar varför IKEA slutar samarbetet med Sonos. Var det för att det såldes för dåligt, eller kommer IKEA med en egen liknande produkt i stället?
Här är uppföljarenVet inte om det känns som ett steg i rätt rikning?
[ Bild ]
Zappa skrev:Kul att Ikea väljer att göra runda högtalare.
Mina Soniclops XL:
steven33 skrev:Zappa skrev:Kul att Ikea väljer att göra runda högtalare.
Mina Soniclops XL:
Din Soniclops XL va läcker, men har aldrig hört talas om märket.
Johan_Lindroos skrev:He-he, de är så pass fina att folk tror att det är köpehögtalare!
steven33 skrev:
Håller helt med dig, de ser ju riktigt tråkiga ut. Är det verkligen sådant vi svenskar vill ha i våra hem när vi lyssnar på musik?
dewpo skrev:
Det jag reagerade mest på var att de endast stödjer Blåtand och inte trådlöst nätverk.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster