Yamaha A-S501 eller nåt annat förslag?

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Scaramanga

Yamaha A-S501 eller nåt annat förslag?

Inläggav Scaramanga » 2026-02-23 14:21

Tjena,

Har tröttnat på min samling av vintage förstärkare och receivers. Jag har blivit så bekväm att jag vill ha en fjärrkontroll när jag sitter och myser i TV-soffan. Skaffade då en NAD 7100, med fjäll, men droppen blev när den tappade merparten av höger kanal och ljudbilden svävade iväg åt alla håll. För stunden håller jag tillgodo med en Denon PMA-860 vilken gör jobbet helt ok.

Bestämde mig för att inte köpa något mer gammalt mög. Kikar som bäst på en Yamaha A-S501 mkii som verkar uppfylla alla mina krav. Jag vill ha fjärrkontroll, phonoingång, tonkontroller och loudness, ja loudness. Här är det musik och inte så mycket HIFI som gäller. Streamar lite ibland via min chromecast audio, spelar vinyl och CD i övrigt. Förstärkaren ska mata mina JBL L36 som vill ha lite extra basstöd nu när de sitter på höga stativ, därav tonkontrollerna.

Nån som har erfarenhet av nämnda Yamaha eller vill föreslå nåt annat prisvärd som uppfyller kraven men inte kostar så mycket mer än 5000 spänn?

Återgå till Köpråd