Moderator: Redaktörer
BengtO skrev:Om dom specar 7x100 och nätdelen klarar 300 kan du ju aldrig någonsin få 4x100 till frontarna..
Enligt manualen ska 2105 ha en maxförbrukning på 280 watt, då e de ju lätt att räkna ut hur mycket effekt man max "kan" får ut, jag antar att den inte ger lika mycket som den drar riktigt..
Haakan_W skrev:BengtO skrev:Om dom specar 7x100 och nätdelen klarar 300 kan du ju aldrig någonsin få 4x100 till frontarna..
Enligt manualen ska 2105 ha en maxförbrukning på 280 watt, då e de ju lätt att räkna ut hur mycket effekt man max "kan" får ut, jag antar att den inte ger lika mycket som den drar riktigt..
du kan aldrig få mer än 2*70 sen klipper det så även om du matar in 4*70 så blir resultatet detsamma
BengtO skrev:Om dom specar 7x100 och nätdelen klarar 300 kan du ju aldrig någonsin få 4x100 till frontarna..
JML2005 skrev:Vågar vi då dra denna slutsats: Denon 2105 + piP = Denon 2105 brinner upp! (piP är väl en högtalare med låg impedans, eller? 5ohm?)
Gör som jag, köp ett slutsteg, det ger klart bättre krut i högtalarna! Detta kanske? http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=20501Denon 2105 är inte den bästa elektronik grunka jag ägt eller hur man ska uttrycka dig. (Men den spelar fint. För fint för sitt eget bästa?)
hur högt jag lirade? tja -03 DB på mätaren eller nåt.
God ventilation? Japp. Var det lite för varmt idag kanske?
JConsul skrev:Min 2105 brann så jag fick en 2106 på garantin, den har egentligen bara spelat sedan i påsk men nu har jag problem med den också.
Efter att ha spelat ett par veckor så distar den när jag kör i stereoläge (måste köra det för att dela vid 80hz), när jag byter till "direct" så blir det bra. Efter att ha bytt ingång så blev det bra ett tag sen sprakar det igen.
Nu har jag tre ingångar med missljud och arbetar på den fjärde.
Jag kör CD´n analogt, har en ingång där jag kör den optiskt (låter inte riktigt lika bra) men där har jag inte fått missljud än iaf.
/Jimmy
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot], Manor och 10 gäster