Canton Karat S 8dc

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Graziano

Canton Karat S 8dc

Inläggav Graziano » 2006-07-03 10:29

Vad har ni för intryck av Canton karat S 8dc? Kan få ett par nya för 7995:- ord. pris 13 800:- Vore snällt med intryck om ni hört dessa

http://www.minhembio.com/produkt/2584

Användarvisningsbild
itmilton

Inläggav itmilton » 2006-07-04 12:16

Det finns två typer av människor de som gillar Canton och de som inte gillar dem
Tja vad ska man säga om S 8’orna
Diskanten är en aning vass men det är cantons still och har inte den dära riktiga attacken i mellanregistret men vad kan man förväntas sig av 2st 4” det är en hyfsad bas i dem stereobilden är en aning up in your face och är ganska exakta av sig och drar lita åt det ljusa hållet .
Så prova med att låna hem dem innan du bestämmer dig att köpa dem Caratarna kanske inte passar dig för Canton är ju lite Specifika i sinn ljudbild enligt vad jag tycker

Nefilim
Sura gubben

Inläggav Nefilim » 2006-07-04 12:52

Jag har ägt ett ett par RC-L ca 8 år. Min erfarenhet är att dess metalldiskanter behöver en mycket lång inspelningstid! Drygt ett halvår med flitigt spelande. Man ska även passa sig för alltför "ljus" elektronik.

Jag skaffade ett rörförsteg (Melos) vilket blev perfekt!

I övrigt är dessa högtalare mycket trevliga, men åsikterna är delade. :)
Mitt minne är blott ett minne numera.

Användarvisningsbild
itmilton

Inläggav itmilton » 2006-07-05 12:58

Det är som natt och dag när det gäller Canton Rc-L och dagen motsvarighet till Rc-l, Ergo serien

Jag lånade hem ett par Canton Ergo 609 så blev jag besviken för de lätt mycket hårdare och metallisk i diskanten än vad Canton Rc-L, gjorde, Rc-L påminde mer av mina dynaudio 82 fast lite ljusare och lite hårdare i diskanten än Dynaudio fy fan vad jag ångrar mig att jag sålde mina Canton Rc-l.

Så för guds skull sälja aldrig dina Rc-L Nefilim du kommer att ångra dig det kan jag lova dig Rc-l Var helt klart Cantons bästa högtalare serie

När jag bytte ut min H/K 5500 till Marantz Sr 7500+ Vincent sp-331 Så Neutralisera diskanten i Canton S8-dc för Jag personligen föredrar lite varma ljud bild

Så jag kan bara hålla med Nefilim om att man inte ska ha för ljud elektronik
till S8
Mvh itmilton

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2006-07-05 13:20

S8 suger, köp RC-L!

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2006-07-05 13:25

Eller Digital 1.1 ...
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Återgå till Köpråd