Säljråd + Köpråd försteg och slutsteg

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
nebster

Säljråd + Köpråd försteg och slutsteg

Inläggav nebster » 2006-07-13 03:57

Hej. Ny här på forumet, eller nu är jag iaf registrerad, läser forumet flitigt. Skulle vilja ha hjälp med att prissätta min gamla anläggning, ty nu finns det änligen lite sparade pengar och en REJÄL uppgradering är på plats :) Min nuvarande blygsamma stereo består av följande: Philips receiver fr 931, Philips kassettdeck fc 910 och Philips cd 910. Har faktiskt ingen aning vad det är värt, 1000 kr för allt eller vad tycker ni?

Jaja, nu till det roliga :) Söker ett försteg och slutsteg som tillsammans får kosta runt 8000 kr, och det får gärna vara begagnade produkter. Högtalarna är ett par Audio Pro Black Diamond, och musiken som spelas är av blandad kompott. Vill gärna ha ett för- och slutsteg som ger ett ganska neutralt och avslappnad ljud som passar till den mesta musiken. Några förslag?

Tack på förhand / Neb

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2006-07-13 14:38

Finns en Goldmund-kombi för 7000 kr på Hifimagasinet!

Användarvisningsbild
Stranne

Inläggav Stranne » 2006-07-13 15:48

Hej!
Kan du inte tänka dig en integrerad förstärkare istället för separata delar? Finns det någon speciell anledning till varför du vill ha för- och slutsteg? Vad spelar du på för källa förresten?
Kan du tänka dig begagnat vill jag tipsa om Roksan Caspian (gärna MkII eller nyaste som jag tror heter Caspian M). Jag äger en Caspian MkII och det är iaf den bästa stärkaren jag ägt. Dyker ibland upp begagnad för ca 6500:- Ny kostar den väl ca 13000:- Dessutom finns det ett matchande slutsteg Caspian ifall man i framtiden vill utveckla till bi-amping, detta brukar finnas beg för ca 5000:-
Nu har jag inte haft så vansinnigt många att jämföra med, men den slår iaf följande på fingrarna (hemma hos mig): Thule IA60b SE, H/K AVR5000, Nad 216 + Rotel RC972.
Vill du pröva nåt annorlunda kan du ju kolla in den här (Sugden klass A för- och slutsteg):
http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=23586
Jag hittar inte så mycket spännande på hifimagasinet just nu, men det dyker säkert upp mer kul grejor där om du bara har lite tålamod.

Kolla även på denna adress. De har en fin Densen för- och slutstegskombo för precis 8 papp och en Primare integrerad 30.1 för 9500:-
http://www.esoterisk-hifi.se/customer/start.html

Annars är ju Denons hembio-förstärkare populära här på forumet, men de har jag ingen personlig erfarenhet av.

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2006-07-13 16:07

Hetsporren skrev:Finns en Goldmund-kombi för 7000 kr på Hifimagasinet!

Låter som ett klipp. :)
Driver: www.sybariteaudio.se
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Återgå till Köpråd