Moderator: Redaktörer
Hetsporren skrev:Hifi Trade har diverse Embla-förstärkare, kanske de kan sälja Erato oxå?
wintersun skrev:Hetsporren skrev:Hifi Trade har diverse Embla-förstärkare, kanske de kan sälja Erato oxå?
Förresten, finns det någon norsk begagnatsida för hifi?
wintersun skrev:Erato har 2,5Vrms. Dess storasyskon har 10Vrms. Vad innebär detta? Är ganska nära på att beställa ett från ELTEK AS i Norge.
Haakan_W skrev:wintersun skrev:Erato har 2,5Vrms. Dess storasyskon har 10Vrms. Vad innebär detta? Är ganska nära på att beställa ett från ELTEK AS i Norge.
att det kanske inte orkar driva vissa slutsteg fullt ut....jag hade valt ett av dom större
paa skrev:Det brukar väl räcka med 1 V för att styra ut ett slutsteg, om det inte är balanserad drift, det större försteget som har 10V specat, kanske gäller vid balanserat?
wintersun skrev:paa skrev:Det brukar väl räcka med 1 V för att styra ut ett slutsteg, om det inte är balanserad drift, det större försteget som har 10V specat, kanske gäller vid balanserat?
Sånt vill vi höra! :)
Ingen som är säker på sin sak? "Bosco" tror jag att det var här på forumet som använde erato tillsammans med ett rb-991 (2x200W). Nåja... Jag beställer så fort någon med säkerhet kan säga vad det här "Vrms" ska betyda. Alla kan ju inte vara elektroingenjörer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster