Moderator: Redaktörer
maan8517 skrev:Jo, jag har funderat på det. Man kan väl ha piP till datorn sedan när pi60 kommer? Men en piP i björkfanér har väl också lite väntetid även om man skruvar ihop den själv?
Känner någon till någon vettig högtalare som går att köpa direkt?
Är det så att de flesta tycker att piP/pi60 mm är så oerhört mycket bättre att en golvare i 10-20k klassen inte kan jämföra sig?
/Mattias
dawen skrev:Köp ett par piP att ha sålänge, medan du väntar på pi60!
maan8517 skrev:-Mats, det var liksom de där andra högtalarna jag frågade efter, har du några förslag?
-Wolfie, piP+2105+rumsakustik verkar klart vara den populäraste investeringen här. Nu kan jag inte så mycket om rumsakustik och bor i hyresrätt vad bör man göra? (Kanske måste man hyra nån som vet vad man ska göra eller?)
Men jag ska lyssna på piP inom en månad så jag får se då om de är värda att vänta på eller om jag ska försöka mig på att fanéra själv. Är det någon här som försökt fanéra piP pi60 och misslyckats/lyckats och vill berätta om det?
Men som sagt förslag på kommersiella högtalare man kan köpa nytt/begagnat och som man kan provlyssna nånstans vore bra. Björk/lönn, riktigt fanér och <20k är kravspecen för att jag ska vilja provlyssna.
/Mattias
dawen skrev:Vad är det egentligen för vits med att söka efter andra märken? Det är väl bättre att söka efter bättre högtalare?
dawen skrev:Kan du inte de tio budorden Mats? Du skall icke vanhelga Ino din guds namn!
Hejsan,maan8517 skrev:Hej EngelholmAudio,
vad är det för ny diskant? Det är en Vifa XT25 på bilden va?
/Mattias
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster