Service på CD-spelare

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
zikkan

Service på CD-spelare

Inläggav zikkan » 2006-09-21 10:00

Hej!
Vet inte om det är rätt forum , om inte får väl någon vänlig själ rätta mig ...

Jag har en äldre CD-spelare från Sony, CDP-X7ESD, då (1991?) var den ganska häftig (18kg/30000SEK). Nu känner jag att den skulle behöva en översyn och kontroll för att få ut det bästa av den. Är det någon som kan tipsa om kunniga serviceställen??

Vore bra om det inte vore för långt bort, jag bor mitt i småland, eftersom den som sagt väger en del .....

Tack på förhand
Zikkan

Användarvisningsbild
PerStromgren

Inläggav PerStromgren » 2006-09-21 10:10

Varför säger du att den behöver service, är det något fel på den? Min erfarenhet säger mig att de flesta CD-spelare fungerar bra tills de dör, och sällan har ålderskrämpor, förutom möjligen lasern. Är lasern ledsen är det inte ekonmoiskt försvarbart att byta.

Om du inte är vädligt fäst vid apparaten, skulle jag föreslå att du helt enkelt byter ut den, om den inte fungerar bra. Tekniken har inte helt stått still på detta område de senaste 15 åren... Det finns givetvis en viss charm i stora tunga apparater, det kan man inte komma ifrån, och om det är därför du vill behålla den ska du förstås leta upp ett servicesställe.

Men jag har inga tips, tyvärr.
... tycker jag!

Per

Nefilim
Sura gubben

Inläggav Nefilim » 2006-09-21 14:24

Mitt minne är blott ett minne numera.

Användarvisningsbild
enJohn

Inläggav enJohn » 2006-09-22 08:34

Hej,

Det finns en sony-servicefirma i Stockholm, men det hjälper kanske inte dig så värst. Att byta laser i Sony-spelare är dock ingen stor affär, det går att köpa laser och låta någon lödkunnig byta.

/en john som fått bytt

Återgå till Köpråd